• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

carina,
    ja, vi kommer ju nära alla vänenr och familj som finns kvar hemikring! så det är ju därför vi längtar tillbaka! vi har ju funderat över om vi vill flytta tillbaka permanent också så vi vill prova på nu att bo mer där och se hur det känns. istället för att man säljer huset här och säger upp sig och chansar på att man trivs bättre hemma. så det blir nog bra, om vi nu får huset!

priset är just nu 390 000 kr, så det är billigt. MEN det är en halv miljon minst i renoveringskostnader innan man kan bo i huset! pga fukt och sådär... så själva huspriset är ju inte så talande för vad det kostar!

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2009-08-21 12:39:38 följande:
    carina,ja, vi kommer ju nära alla vänenr och familj som finns kvar hemikring! så det är ju därför vi längtar tillbaka! vi har ju funderat över om vi vill flytta tillbaka permanent också så vi vill prova på nu att bo mer där och se hur det känns. istället för att man säljer huset här och säger upp sig och chansar på att man trivs bättre hemma. så det blir nog bra, om vi nu får huset!priset är just nu 390 000 kr, så det är billigt. MEN det är en halv miljon minst i renoveringskostnader innan man kan bo i huset! pga fukt och sådär... så själva huspriset är ju inte så talande för vad det kostar!
    Det var ju billigt
    Men ni kan ju ha försäkringar och en kontrollant som kontrollerar hur huset är och vad man kan göra.
    Ni kanske kan få lite ner med köpet av huset om det är fukt mm
  • Quinny

oj vad det skrivs här många som är i köpa-hus-tankar ser jag, kul! själv ska jag o sambon separera så nästa vecka blir det flytt för mig o barnen.

• 3 barns mamma84
    Quinny skrev 2009-08-21 12:54:35 följande:
    oj vad det skrivs här många som är i köpa-hus-tankar ser jag, kul! själv ska jag o sambon separera så nästa vecka blir det flytt för mig o barnen.
    Oj låter inte kul alls för er
    Har ni provat att prata med varandra gå i familje trapi mm ??
    Hoppas ni hittar tillbaks till varandra igen.
  • Vilda Tiger

quinny
    Men va är det jag läser?! :-O Vad är det som har hänt? Har det varit på gång länge eller? Kramar till dig.

Jucea
    Spännande att se vad som sker nu med huset.

Jag cyklade hem så fort att jag blev helt svettig... längtade efter Lyckeli så mkt. Men nu ska hon ut och leka med farmor lite och sedan ska vi till en vän och äta indiskt och annat gott.

• jeng

carina, nej huset är ju redan sänkt så det går ju iten att sänka det mer. alla kontrolelr är redan gjorda så man vet att det kommer kosta ca 500 000 kr för att renovera så man ens kan vara i huset. troligtvis mer för kök och badrum och sånt!!

quinny,
    usch vad trist! eller är det kanske ett gemensamt beslut?

vt,
    jag grinar snart ihjäl mig. huset har ökat så mkt nu så vi lär aldrig få det! FAN jag kommer gräva ner mig i en grop...

• Lina S

Jucea - ååhh man blir sååå himla arg på de andra budgivarna

De andra paret har nu lagt 2975000 så nu lägger vi 3 jämnt! Hoppas det inte går upp jättemycket till.... vi ska ju bara ha huset. Mina bästa kompisar bor ju där och Elliots allra bästa kompis som han leker jättemycket med. De kan vinka till varandra från sina rum om vi nu får huset.

Quinny - så tråkigt att höra....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Jucea
    Dumma, dumma...

Lina
    HOPPAS det är gränsen för vad de andra bjuder! Klart NI ska ha det!

• jeng

Lina,
    ja vissa budgivare verkar ju vara helt korkade...

Ja, vi har gett upp hoppet...

Och nu fick jag sms från mamma också "Ni vet väl att barn utvecklar allergier om man bor i et hus med fukt!!"... Lixom vad tror ni att vi är dumma i huvet eller? Vi hade väl inte tänkt bo i huset utan att sanera det först.... men men hon är ju alltid negativ, var negativ när vi skulle köpa det här huset också...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8