• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84

Tittar in..
    Oj det var mkt som hänt

Quinny:
    Du ska veta att vi finns här för dig gumman.
    Det är hårt och jobbigt.
    Önskar att ni hittar tillbaks.
    kram

Jucea:
    Du MÅSTE tänka på dig själv nu!!
    Ted är en stor kille och jag vet att våra små vill vara med mamma och att deras humör är ibland lite si och så men DU måste ta hand om dig.
    Nu får Ph ta hand om ted killen så du kan få ta hand om dig själv.
    Du är ju en gravid kvinna som måste vila och ta det lugnt.
    Kram till dig gumman.

• Melva

Quinny: tråkigt med separation. Här är jag orolig för hur det ska gå.

sthlmstjejen, lille08: ja, den är hemsk den där tröttheten. Vet ju att den kommer, men ändå. Och det här låter kanske konstigt, men den här gången känns det som att jag int får få några som helst problem med tanke på att L inte vill.
    Han frågar ju inte eller bryr sig inte det minsta om det så jag vill inte säga något jag heller.

Det senaste han sa var "men behåll det då så löser vi det efterhand". Gissar bara att vi inte kommer göra det. Så många frågor, orkar jag själv? Klarar jag av abort (jag har alltid sagt att jag aldrig kommer göra det som preventivmedel). Det är som att välja mellan pest och kolera. Jag vet vad jag vill, men är jätterädd för vad det innebär och kommer föra med sig.

ssthlmstjejen: hoppas du fick vila sen. Maken kom hem lagom till äldsta skulle lägga sig. Hon som är lättast, men han tog det.

• Rimfolina

Quinny: Trist att höra men ändå skönt att ni kan hålla sams och göra det på ett bra sätt. Hoppas att det ordnar sig så småningom...

Hade barnvakt igår kväll då maken drog iväg på sedan länge inbokad firmafest och jag blev bjuden på tjejkväll/syjunta hos en kompis i Luleå. Gick och la mig halv ett och Tyra väckte oss halv sex... Skönt för Patrik att han sover hos chefen och kommer hem när han "får tillbaka sitt körkort".

Idag ska vi på tvåårskalas och sen på kräftskiva ikväll. Dessutom blev vi bjudna på surströmming hos grannen men då var vi ju redan uppbokade. Så jag ska slänga ihop en västerbottensostpaj efter frukosten, tänkte jag. Vad gör ni andra i helgen?

• sthlmstjejen

VT: Ja det kan vara en pärs ibland med 3 vilda barn, men jag fick iaf vila sen. Låg i soffan och glodde på TV och mumsade på en stor chokladkaka

Melva: Är du orolig för att ni också ska separera? Vad menar L med att det löser ni efterhand? Alltså prata kan ni väl göra redan INNAN barnet är fött, känns som det finns lite mer tid då?! Ja, nåt beslut måste ni ju ta, stackars dig! Det är ju inte enbart du som försatt dig i den situationen direkt.

Rimfo: Skönt med tidiga morgnar Låter som trevliga aktiviteter idag iaf. Här spöregnar det så det händer nog inte så mkt idag, min mamma kommer hit och leker lite med barnen. Imorgon ska jag och de två stora köpa presenter till F.

• S u s s

Melva - Hade ni oskyddat sex? Isåfall borde väl frågan ha kommit upp tidigare, vad som hände om du blev gravid? Man kan väl inte räkna iskallt med att båda parter tycker det är ok med abort?
    Förstår dilemmat. Gud vad jobbigt. Jag vet att jag inte gärna skulle göra abort nu heller, om något skulle hända...

Quinny - Jobbigt. Men du kommer nog fixa det galant sen ska du se, även om det är trist och ledsamt. Man brukar ju klara det man måste...

Förresten, apropå separation. Vad innebär ordet ensamstående förälder? Är det båda föräldrarna som har separerat? Eller är det bara om den ena har barnen så gott som hela tiden?

• lille08
    S u s s skrev 2009-08-22 07:51:19 följande:
    Vad innebär ordet ensamstående förälder? Är det båda föräldrarna som har separerat? Eller är det bara om den ena har barnen så gott som hela tiden?
    Jag räknade mig som ensamstående förälder de år jag bodde ensam med min son. Jag har enskild vårdnad om honom och han har ingen kontakt med sin pappa. Egentligen kanske jag fortfarande räknas som ensamstående förälder till honom? Jag vet inte... fast nu är vi som en enda stor familj så jag känner mig inte ett dugg ensamstående... nä, ensamstående är man nog mer när man bor ensam med sitt/sina barn.
  • lille08
    Melva skrev 2009-08-22 00:34:51 följande:
    Det senaste han sa var "men behåll det då så löser vi det efterhand". Gissar bara att vi inte kommer göra det. Så många frågor, orkar jag själv?
    Jag tror att det är mycket bättre om ni kan lösa allting NU! Måste kännas jättejobbigt att vara gravid och inte riktigt veta vart ni har varandra och vad som kommer att hända. Ni är ju två om detta och måste prata. Hoppas verkligen att det löser sig för er! *kram*
  • Vilda Tiger

Melva
    Jag håller med de tidigare talarna; sådär kan du inte gå igenom en graviditet! Du måste veta vad du har framför dig, vilket stöd du har att vänta av L och hur ni ska ta er an det hela. Det är ju ändå ganska lång tid fram till barnet föds och då hinner tankar mogna ganska bra. Tänk då om ni går och mogna åt var sitt håll och sedan kmmer det som en chock då barnet är fött att ni har dragit iväg och tänkt så olika. Nänänä - ni får reda ut det där nu, snarast. Kramar.

Rimfo
    En paj, säger du? Hm... nä, inte jag. Jag har en HELT LEDIG dag idag, konstigt nog! Det har inte hänt sedan... jag vet inte när! Alltså att vi inte har något alls inplanerat, någon av oss tre här hemma. Så vad ska jag göra? Tja... leka med Lyckeli. Kanske laga en god middag. Kanske ta en liten promenad. Jag VILL få på cykelstolen på min cykel men jag har inte något insektsnyckel som passar. Jag kanske ska knacka på hos grannen och se om han har någon.

• jeng

Godmorgon,
    Gud vad jobbig stämning det blev med allt prat om att förhållanden kan gå fel! Sånt vill man inta tänka på att det kan drabba en själv helst!

Jag fick en god kebab och en timme i tystnad igår kväll när Ph kom hem iaf och det var välbehövligt. Sen kunde jag gå upp och sitta med när de lekte lite innan Ted skulle sova!

Vi pratade hus också, kollade på mer permanenta hus hemhemma, alltså i en helt annan prisklass som bara är aktuellt om vi flyttar dit helt. Jämförde massa och pratade massa och kom fram till att än har vi nog inte helt gett upp hoppet om huset iaf även om det känns nästan hopplöst just nu!

Idag ska vi på bröllop är det tänkt, men jag har sååååå noll lust... Ted ska ju ha barnvakt och det är ju skönt, men helst skulle jag abra tillbringa den barnfria tiden med att sova, inte umgås med massa folk jag aldrig har träffat på förut!

• sthlmstjejen

VT: Gud vad bra skrivna råd till Melva!

jucea: skönt att du fick lite tid ifred igår och hoppas att bröllopet blir trevligt även om du inte har lust att gå.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8