• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • tessiej

Quinny: Tråkigt att höra!

Nu har jag precis skickat iväg Ebba och vovven med farmor. För inatt ska Ebba sova hos farmor och farfar för första gången. Det är första gången vi lämnar bort henne över natten. Det känns jättekonstigt men jag hoppas att jag kommer kunna sova inatt! För Ebba går det nog bara bra, vi träffar ju hennes farmor och farfar minst en dag i veckan så hon är väldigt trygg med dem.

Vi ska på hockey ikväll. Se när björklöven möter MODO. Det ska bli roligt, sen får vi se vad vi hittar på. En myskväll hemma kanske eller kanske en sväng på stan.. vi får helt enkelt se!

Ha en bra kväll allihopa. Jag ska försöka ha det men jag kommer sakna Ebba mycket!

• Vilda Tiger

jucea
    Det är ju så en del mammor uttrycker sin oro. De vill inte att man "rusar på", om de nu själva tycker att man gör det, utan att man ska ta det lilla lugna. Sedan tänker de inte alltid på att man själv har en bedömningsförmåga och en rätt att fatta beslut på egen hand. En del mammor vill nog helst att man ska fråga om det är okej innan man gör vad som.

• Quinny

ja det är tråkigt att det blivit så det är inget gemensamt beslut, det är karln som inte vill längre. jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle sluta såhär för oss... men vi har pratat många ggr, o många tårar har fällts...vi, eller snarare han, bröt upp i maj, men vi har bott tillsammans under sommaren, tills vi hittat egna boende. vi kommer bra överens, o det känns bättre nu o jag har hunnit vänja mig vid tanken att bli själv. men fy vad rädd jag varit, det har inte varit en lätt sommar för oss...

• Melva

Quinny: vad tråkigt. Förstår att det är skrämmande.

Maken tränar ikväll så vi är själva fram till läggningen. Och jag är svintrött. Slocknade i soffan och äldsta fick knappt liv i mig. Läskigt när jag hör barnen busa, men inte kan vakna ordentligt. Känner igen det från när jag väntade A. Tur jag har lugna barn iallafall.

tessiej: ha så kul ikväll! Det går säkert bra inatt också.

Nä, nu blir det till att rensa i köket och sen fixa middag.

• Vilda Tiger

Melva
    Tur att du har E hemma. Jobbigt att vara så himla trött men jag hoppas du snart får tillfälle att vila ordenligt.

• jeng

VT,
    ja jag skulle ha sagt åt henne att vi redan bor i ett fuktskadat hus som hade svamp i hela grunden, och som är sanerat... Ett under att vi inte redan är sjuka.... Bäst vi säljer det här huset också så. Kanske vi måste bygga ett helt nytt, för att försäkra oss om att där inte är nån fukt....

Märks det att jag har tappat tålamodet idag?
    Och ted är skitgrinig och står och skriker och grinar hela tiden. Jag gick och stängde dörren om mig på toa förut för att få tyst!

• sthlmstjejen

Melva: sådär har jag varit under graviditeterna också, haft svårt att fokusera för att jag helst velat sova. Hoppas att du får sova snart!

Ouinny: Jättetråkigt med separation och det låter ännu tråkigare då det inte är båda som tycker det! Hoppas att allt går bra.

Usch vilken skitjobbig dag det varit, barnen har varit helt galna och bråkat, slagits och F har gnällt och klängt. Nu har de lagt sig, Stora ligger och läser bok. Snart kan jag vila, är ensam ikväll.

• Vilda Tiger

Ojoj, det där gick iväg för snabbt...

Jucea
    Trist att det är en sån dag... men du ska se att det känns bättre imorgon, och att Ted är gladare. Dessutom är det helg, då tycker jag gott att Ph kan ta Ted så du får åka och handla nåt gott att äta och bara vara ifred (i tyst miljö) en stund.

Sthlm
    Jag kan tänka mig att man blir trött då man är själv med tre barn. Hoppas att du får en lugn kväll och redigt med vila inatt.

• lille08
    Melva: Den där förlamande tröttheten känner jag igen från början av alla mina graviditeter. Men denna gången fattade jag ju inte att jag var gravid i början utan trodde att sömnbristen efter att William hade varit sjuk gjorde mig så himla trött.

Jucea och Sthlm: William har också varit en klängig gnällspik idag. Men han har nog varit trött tror jag. Han vaknade i natt av att blöjan hade hamnat snett och kisset hamnat utanför. Så mellan 3-4:30 var han vaken. Han har sovit en del under dagen, men hade nog behövt sova ännu mer tror jag.

Quinny: Förstår att det måste kännas tungt att ni ska separera! Har själv varit ensamstående mamma under flera år då min store kille var yngre. Visst var det tufft ibland, men det går.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8