• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Jucea
    Bra att ni talar igenom det där med hus så ni vet vad den andra känner inför frågan, både vad gäller detta huset som ni vill ha nu och framtida hus som ni kanske kommer se på hemnet och bli intresserade av. Hoppas du ändå får en bra kväll på bröllopet och att det finns massa gott att äta.

Sthlm
    Men tack! Det värmde!

• S u s s

Håller med Sthlm. Tycker iofs VT kläcker ur sig små klokheter titt som tätt. Bra att du är lärare tycker jag, med dina mentor-egenskaper.

Vi ska ha en lugn helg här tror jag. Det behöver vi allihopa, efter renovering och allt. Just nu är Max kinkig, och vill bli buren titt som tätt. Han är rädd för vissa personer han träffar ofta, och vissa andra bara älskar han och vill bli buren av hela tiden.
    Ikväll ska maken på fotbollsmatch med min pappa, så min mamma kommer hit och ska hjälpa mig märka de sista dagiskläderna. Mamma tar med vin, och jag köpte lite lyxig choklad till oss som vi kan trycka i oss när vi syr, så ska det nog gå ganska snabbt.

• KaOl

första jobbveckan avklarat - både lite kul (med lite vuxenliv) och samtidigt vemodigt (att inte få vara med barnen) - men jag överlever i alla fall

melva: håller med övriga; öven om maken är svår att få att sitta ner och prata så tror jag att det är viktigt att ni gör det; även om ni kommer överens om att behålla så vore det ju jättesynd om du inte kan få njuta av graviditeten (framförallt eftersom du inte mår lika dåligt som andra ggr)

Quinny: fy så jobbigt . gick själv igenom en separation när min äldsta son var knappt 3 och vet hur tufft det är. ta hjälp av din omgivning (och även professionellt om det behövs) och försök inte att vara stark i alla situationer utan våga reagera. det är inte lätt att hålla sams hela tiden vid en separation men när det finns barn inblandade så är det ju bara att svälja och räkna till 100 fast man helst vill slippa prata med idioten till karl igen... Men det fixar du!!!! stor kram!!

• Kvack

Quinny: tråkigt med separation. Dom andra har redan sagt det mesta så jag skickar bara en kram.

Melva: håller med dom andra. Prata med karln.

VT: Håller med Sthlm.

• Vilda Tiger

suss
    MMmmm.... choklad! Hoppas att ni hade en fin kväll coh fick sytt det sista som skulle sys.

KaOl
    Jamen va skönt att du överlevde... Jag med, tydligen. Och nu är det bara 35 undervisningsveckor kvar tills nästa sommarlov! Typ.

• Melva

Tack alla och tror ni inte jag försöker . Jag vet ju hur han blir när han går med på något han inte ville. Så jag kan inte bara gå med "vi löser det efterhand".
    Och ja, jag var ju inte ensam när det hände och ja, det var oskyddat (bara ett par dagar efter mens så jag trodde ju inte jag hade äl då, men tydligen så. Hade bara sex EN gång den månaden och naturligtvis skulle det bli så av det).

Så jag är orolig för vad som händer. Jag är inte på bra humör nu. Vi är inte arga på varandra, men det blir ju ändå jobbigt. Och jag är ju orolig att jag inte kommer få stöd utan hugg om jag behåller... Och orkar jag eller vill jag ens gå igenom det själv? Behåller jag så vill jag ju naturligtvis dela det med honom, men det kommer ju inte han ha intresse av. Men jag har ju velat ha en till ett tag nu så jag vill verkligen inte ta bort det. Och inte heller av ren princip, har alltid sagt att jag inte kommer använda abort som preventivmedel, vilket det i det här fallet skulle bli.

Ska iallafall se om jag kan få beställa tid för vul på måndag. Privat då. Vill först se om det är något som lever innan ett slutgiltigt beslut tas.

Så, nu är A och E förkylda. Bara att vänta på att V ska bli det också.

Fick köpt födelsedagskläder till A idag. Ska boka tid hos fotografen på måndag. Har ju tagit kort på alla barn när dom varit 1 år. Har dock ännu inte hittat någon servis att samla till honom.

Nu försöker han mer och mer stå lite själv. Fast än så länge är det ju bara några sekunder det rör sig om, men det är iallafall medvetna försök .

S u s s: låter som en bra kombo, vin, choklad och symaskin .

• sthlmstjejen

Melva: Ja vilket dilemma! Du vill inte behålla barnet eftersom han absolut inte vill ha det men du vet kanske inte om ni kan fortsätta tillsammans om du tänker hela tiden att du tog bort barnet "mot din vilja". Å andra sidan blir det inte alls bra om du behåller det heller, då kanske han hela tiden vänder graviditeten och sen också barnet emot dig hela tiden. Tex om barnet skriker massa: ja du får skylla dig själv och ta hand om det! Och hur blir erat förhållande då?

• jeng

Godmorgon,
    Är frukost med Ted och undrar när fullis-Ph har tänkt vakna idag! Jag åkte hem från bröllopsfesten vid 21, och kl 3 kom han instapplandes... jaja... Vi ska åka 10 mil idag för han ska köpa en bil... Så man kan ju hoppas att han har tänkt igenom det så att han åtminstone kan köra sen....

Ser annars fram emot att slappa bort dagen, så det blir måndag och vi får veta vad som händer med huset! Men innan jag slappar måste jag visst byta en bajsblöja...

• Vilda Tiger

Jucea
    Gott att kunna slappa en dag. Hoppas Ph har mage att ta sig upp i tid så hinner åka bara.

Jag har redan varit ute en sväng i två olika sandlådor. Lite gung, en pinne som hittades och som mycket stolt visades upp, försök att käka en gammal portionssnus, lägga-sand-på-mammas-fot, gräva grop, tugga på sandsilen och pekande på kråkor. Det är vår morgon ute, det.

• jeng

VT,
    ja han vill ju absolut ha den där bilen så han får väl skylla sig själv. Jag slipper gärna köra till Värnamo...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8