• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Luz
    Det där låter ju kanon! Jag ska nog testa någon dag, även om jag mest använder schampootvål, som är helt ekologisk och innehåller kokosolja, just för att inte hårbotten ska torka ut. Men det du skrev om låter mycket lockande.

• Amelie

Melva: Jag läste och tänkte kommentera igår, men så suddade jag och tänkte att "sådär kan jag ju inte skriva". Men nu så kan jag ändå inte låta bli.

Jag tycker inte att ni ska göra abort. Du vill ju ha barnet, eller hur!? Okej, jag tycker också att man ska vara överens, men jag har för mig att din kille/man egentligen inte har något emot barnet utan oroar sig mer för ekonomin etc. Stämmer det? Jag har inte hängt med så mycket, men så var det väl i a f innan ni blev med barn? Det brukar lösa sig. (Är det så han menar när han säger att det löser sig sedan?)
    Jag tror också att dukommer att må jättedåligt av att göra abort, du vill ju så gärna ha ett till barn! Fast jag förstår också att det är ett tufft beslut att ta. Risken är ju att du får ta hand om barnet (barnen) själv. Om han inte vill vara pappa till dem. (Men så har jag inte förstått att det är??)

• jeng

Lille,
    Ja, kanske det är så att kroppen vet vad den ska göra på nåt vis?? Jag ska höra med dom på tisdag iaf!!! Det ÄR ju mkt nu också med jobb och hus och ted och allt.... Men det var det ju sist också och då var det absolut inte så här... Tycktre jag hade mycket sd då, men inte så här mycket...

Lana,
    Vissa perioder är det def mer än 3 i timman!! Inte superkraftiga och inte så långvariga... Men ändå... Det kan även vara i vila...

• Quinny

tack för era ord har inte hunnit läst igenom vad alla skrivit, får göra det lite mer ordentligt imorgon!

Melva: vilken sits jag säger som ovan, tycker inte du ska göra abort, speciellt inte om du gärna vill ha detta barn! jag har varit i samma sits, gjorde abort mot min vilja, tänker fortfarande än idag på det.

jag har varit barnledig hela helgen, bott hos en vän, rått om mig själv, sovit ut o tänkt på annat! så skönt. blev även en tripp till liseberg, superkul

• Hallonsocka

Hej hej!

Urk här hos oss är det öhmn, ja mycket känslor i omlopp. Vi har nu äntligen köpt kök men det blev väl itne som tankarna gått den senaste månaden med att anlita några som gör allt. Istället åkte vi i lördags på ikea och köpte hem ett Lidingö kök som nu står i Ls rum. Nu går mina tankar ungefär "vad fan har vi gjort och hur fan ska det gå!?". A är övertygad om att allt blir kanonbra men ja, jagär ju inte händig, vilket han i alla fall till viss del är så jag har inte samma förtroende för det. Eller för honom har jag fullt förtroende, mer funderingar över hur lång tid det ´kommer att ta och hur vi ska få allt praktiskt att timea så mycket som möjligt (ska lägga golv under allt, och hur ska vi få bort spisen som är ett stort jäkla åbäke under tiden? den ska ju forslas bort då vi får vitvarorna vi köpt med de tänkte vi skicka efter först då köket är klart så att de kan installera allt det nya...) vi ska nog bo lite hos morsan, men hur gör man ändå för att få det att rulla på så snabbt och smidigt som möjligt?! Det ska dras ny el öerallt i kåken också och ja, en massa frågetecken kring det. näe jag vet inte alls :-P Längtar mest bara tills allt är färdigt!

Förlåt, eeego jag vet :-/

• luzorsus

Vilda Tiger skrev 2009-08-23 21:03:58 följande:

Luz Det där låter ju kanon! Jag ska nog testa någon dag, även om jag mest använder schampootvål, som är helt ekologisk och innehåller kokosolja, just för att inte hårbotten ska torka ut. Men det du skrev om låter mycket lockande.
    ja Är inne på en no pooh ( no shampoo)tråd nu med massa tips om rengöringar etc man kan göra själv och det verkar verkligen funka för många..väldigt intressant. Verkar det här funkar kanske jag provar på andra grejjer oxå
  • S u s s

Hallon - Inte för att vara neggo, men vad jobbigt det låter. Vi spacklade ju och målade allt utom sovrummen här nyss, och det kändes skit-tungt! Som en äktenskapskris eller nåt, fast vi inte bråkade direkt. Det var så tungt att leva i låtsas-misär här hemma med småbarn. Se till att få hjälp av händiga kompisar eller anlita hantverkare för småjobb iaf, så det går hyfsat fort. Men spännande med nytt kök! Det kommer nog gå galant, bit ihop bara!

• sthlmstjejen

jucea: jag hade jättemkt sammandragingar i mitten av min andra graviditet och tillsist blev de så täta att jag åkte på kontroll och då visade det sig att jag hade uvi och fick pencillin mot det sen försvann de

• Hallonsocka

Ja, det är precis så det känns. SKIT TUNGT! Fast samtidigt väldigt spännande och roligt att få ordning på det där köket som varit ett stress moment för mig länge nu.
    Ja, jag har sagt det till A att ta tag i de kollegor/kompisar som sagt att de ska hjälpa (två st som redan byggt kök några ggr) skulle vara toppen att få hjälp av dem. Desstuom min bror och svåger. Annars är det lyckligtvis ett litet kök (3 m som vi måste jobba med, sedan på motsatt sida är det bara avlastningshyllor, städskåp och kyl/frys som ska in) och bara jag får upp själva köket är jag nöjd. tapeter och kakel mellan vägg och bänkhyllor är inte akut på samma sätt som det känns nu.

S u s s skrev 2009-08-23 22:56:29 följande:

Hallon - Inte för att vara neggo, men vad jobbigt det låter. Vi spacklade ju och målade allt utom sovrummen här nyss, och det kändes skit-tungt! Som en äktenskapskris eller nåt, fast vi inte bråkade direkt. Det var så tungt att leva i låtsas-misär här hemma med småbarn. Se till att få hjälp av händiga kompisar eller anlita hantverkare för småjobb iaf, så det går hyfsat fort. Men spännande med nytt kök! Det kommer nog gå galant, bit ihop bara!
    Annars har jag precis bytt en propp, för FÖRSTA GGN i mitt liv, haha jag var tvungen att ringa Anders för att fråga vad fanken det var fråga om eftersom inte kaffekokaren gick igång (ja, ní hör ju hur praktisktlagd jag är!).

Idag är det ettårs koll med My, det ska bli roligt eftersom det var så längesedan vi var där senast! Hoppas alla får en bra dag!
  • Melva

Amelie och Quinney: nä, jag vill ju inte göra abort. Jag tror L menar att vi kommer försöka lösa det ekonomiska efterhand, men han är jätterädd för vad som kommer hända mellan oss. Och det tror jag kommer göra att han "skapar" problem som inte finns eller gör det värre än vad det är sas. Och då ger upp.
    Han älskar sina barn och vill inte lämna dom och har sagt att han kommer älska det här också isåfall, men han är verkligen rädd och vill inte. Är det då rätt av mig att ändå behålla?

Jag ska försöka beställa tid idag för vul och det sa jag till honom igår. Jag frågade också vilken tid som passade honom bäst (han får ju ta barnen) så jag tänker att han inte vill med (vilket jag sa). Hans svar var: egentligen vill jag ju med, men iom att jag inte vill behålla så vill jag inte för det här är jättejobbigt för mig, att tänka på abort.

Vi har en del saker till att prata om och sen måste jag ta ett beslut. F-n, ville verkligen inte komma i den här sitsen! Känner mig som en idiot.
    Nu ska jag sluta prata om det .

A är grymt snorig och febrig. Det är även E och V. Vilket innebär att jag knappt sovit något alls. Så det blir att vara hemma idag och ta det lugnt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8