• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-23 21:35:26 följande:
    Lille, Ja, kanske det är så att kroppen vet vad den ska göra på nåt vis?? Jag ska höra med dom på tisdag iaf!!! Det ÄR ju mkt nu också med jobb och hus och ted och allt.... Men det var det ju sist också och då var det absolut inte så här... Tycktre jag hade mycket sd då, men inte så här mycket...
    Som omföderska är det vanligare att man har mer sammandragningar, men det kan ju också vara uvi som sthlm skrev så kolla med din bm när du ska dit.

Usch jag har börjat känna av foglossning rätt mycket nu. Tänkte tagit en morgonpromenad med hundarna nu, men fick nöja mig med att gå till återvinningen med skräpet (ca 200 m). Nä det blir nog till att försöka ta det lite lugnt. Så lugnt det nu går med en aktiv 1-åring här hemma...
  • lille08
    Melva: Jag tycker inte heller att du ska göra abort. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att du kan njuta av graviditeten!

Vad jobbigt att barnen är sjuka. Skickar över ett helt gäng krya-på-er-kramar till dem!!

Hallon: Förstår att du längtar tills allt är färdigt!!
  • lille08

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon. Har varit skittrött de senaste dagarna, men igår kom jag i säng hyfsat tidigt och sen vaknade inte William idag förrän min klocka ringde vid 6:50 (han vaknar aldrig en minut senare än kl 6 annars). Han hade säkert sovit ännu längre om den inte hade ringt, men vi skulle följa hans storebror till bussen så det var bara att kliva upp.

• sthlmstjejen

Melva: Håller med de andra men hoppas verkligen att ni kan hålla ihop! Och att allt ser bra ut på Vul.

Gahhhh vi har fått in möss!! Usch, har hört att det knastrat i rören och nu såg jag en... bläe! Ringde så nu ska de placera ut gift här i köket, men får vänta tills imorgon. Usch usch usch!

• jeng

Hallon,
    HAHAHAHAHA!!!
    Här sitter jag och LÄNGTAR efter att få ett hus där ingenting funkar!! Så olika man är, såklart!! Det löser sig ska du se, men jag vill råda er att planera innana ni börjar. Några tips vad gäller kök kan vara detta:

Ta först bort alla överskåp och kakel om det ska bytas.
    Se till att lossa bänkskivan från väggen, den brukar ju kleggas med silikon osv som man klarar sig utan ett tag.
    Ta bort de underskåpen som ni kan ta bort, men lämna tex de till diskhon osv som man ju behöver!

Måla, spackla, sätt nya överskåpen och mät ut för ev nytt kakel så att det stämmer med höjderna! Om ni har fått bort några underskåp så bygg ett nytt som går in i hålet och kolla med ny bänkskiva så att det blir samma höjd, så att kakelhöjden blir rätt!!! Det må¨ste ju inte vara rätt skåp som går in i hålet. När ni mäter, glöm då inte heller bort att lägga på några mm eller vad det blir för ert nya golv!

När ni satt överskåpen och har byggt alla övriga skåp, har diskho, blandare och sånt inhandlat, och eventuellt kakel satt (beroiende på hur säkra ni är på måtten! Då river ni ut allt det andra där nere (se till att stänga av vattnet!!) och här får ni ju nu stå helt utan kök som funkar, så se till att ha lite ted att jobba. Lägg nytt golv, ställ dit underskåpen, lägg på bänkskivan och diskhon och allt det där.

På så vis står ni minsta möjliga tid utan "fungerande" kök, och behöver inte känna en jättestress med många moment som faktiskt går att göra lite i taget!

Hoppas det var några tips iaf...

• sockertopp84

Usch för möss,inget vidare.Dom kommer in direkt nu när de blir lite kallare.Vi bor ju i ett lite äldre hus o precis in till skogen.Så vi har haft en rum i huset som vi inte använt bara haft de mer som förråd,men där har mössen varit som bara den.Vi städade ur där nu i sommar o försökte hitta vart dom kom in.Så hoppas dom inte lyckas ta sej in nu.Vill ju göra om de rummet till garderob.

Igår sålde jag vår enkel vagn,en emmaljunga city cross.Så idag blir de till att åka o kolla på en ny.Funderar på en emmaljunga scooter.

Ha en bra dag alla!

• jeng

Lille, sthlm,
    Ja jag har inga som helst tecken på uvi men jag har hört nu att det kan ändå vara det! Men det kan man väl be dem kolla bara när man går till bm har jag för mig? För jag tror de kollade det några ggr under förra gravven också...

Ja, min framfog har släppt lite nu, så nu försöker jag ta det så lugnt jag nu kan med en liten och jobb och allt! Men det är ändå SUPERSTOR skillnad från förra gravven! Visst har jag ont, men inte alls på samma vis!! Och jag har bara gått upp 5-6 kg i vikt, vilket känns jättebra så här långt! Slippa svullna upp som en flodhäst och ha 15 extra kilon att släpa på är ju skönt!!! Tack för en svalare sommar säger jag bara!!!!

• luzorsus

andar veckan med inskolning för Myra börjar nu...kul är det men lite ångestladdat då man inser att man inet får mysa med henne heeela dagarna. Men samtidigt skönt att man kommer in i lite rutiner såklart..
    Imorgon ska vi vara där 1,5 timme. Och på onsdag-måndag är det lunch och försöka vila där som gäller.

• lille08
    jucea: Jag hade uvi förra graviditeten utan minsta symtom, så det är nog bra att kolla upp det.

Vad skönt att du inte gått upp mycket i vikt! Jag tror att jag har gått upp ca 3 kg än så länge.

Sthlm: Usch, inget kul med möss! Det hade vi en hel del i förra huset där vi bodde. Det var ett gammalt trähus och det låg en gård precis intill så där trivdes de väl kalas kan jag tro! Då är det tur man har söta musjägare hemma...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/php8bf5cq.jpg
  • jeng

Lille,
    ÅÅÅÅhhhhh vilken söt bild!!
    Vi har också möss i huset, men det är ju att räkna med på landet i ett sånt här hus. Katterna är bra på att fånga både inne och ute och det är sällan vi märker av att vi har nån mus, men ibland kan det krafsa i nån vägg.

vad gäller gift så är det ju sällan en bra idé.... Det resulterar bara i att mössen äter giftet, blir dåliga, och kryper "hem" dvs in i väggen, sen ligger de där och ruttnar istället, vilket gör större skada än att ha en levande mus....

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8