• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Lille,
    De 3 jag hämtade förra hösten är inte kastrerade ännu. Men de bör inte heller ha varit könsmogna i vintras då kissandet höll på.... Ändå så tror jag ju att et är nån av dom... Min äldsta katt är ju ladugårdskatt, och hon kan kissa om hon känner sig instängd i ett hörn eller sådär. Men det är ju en annan sak!! Men jag tror inte att det var hon. Och min andra katt har aldrig varit en kissare. Nej vi får försöka hitta vem som är boven i dramat, eller vilka. De kanske hejar på varandra......

Melva,
    Det är väl skolan som hanterar sena ansökningar. Ring antagningsenheten på skolan och kolla. De kanske har fått klartecken att ta in fler, men bara inte hunnit igenom alla ansökningar. Kanske du kan få börja i förväg så att säga. Det kan också löna sig att kontakta ansvarig lärare så kan man få tillgång till material osv även om man inte blivit antagen på riktigt ännu!

• jeng

Seeeenast kl 16 skulle allt vara klart med huset ja.... Ringde mäklaren nyss eftersom jag inte hört nåt, och han har inte ens ringt alla ännu!! Någon får han inte tag på, men det anser jag bör betyda att de inte är intresserade, när mäklaren meddelat att det ska avgöras genom runtringning på måndagen... Vad vet jag... Jag tror itne han är klar ikväll....

• Hallonsocka

Hå! Tack Jucea för tipsen! Har kopierat dem och lagt dem som anteckningar på skrivbordet

• 3 barns mamma84

Hej
    Något spännande som hänt ??
    Har varit hos mammsen
    Nu är man hemma igen.

• Lina S

Lille - vilken fin katt. Jag är ingen kattmänniska alls, men de stora katterna tycker jag är läckra. Skulle dock aldrig vilja ha en katt el hund för den delen pga allt hår, tycker att det är ofräscht. Men jag är allergisk mot katter också så jag hade inte kunnat om jag så ville!

Kan höra mig för om någon är intresserad, vad vill du ha för den?

Ja huset, usch va jobbigt det är att gå och vänta....

De la på 50000 så vi la på 25 till så nu är det uppe i 3075000. Men budgivningen är så jäkla seg, fattar inte varför. Vi lägger ju bud direkt när mäklaren ringer, vet inte hur det andra paret gör. Idag ringde han inte förrän kl 14 och berättade om deras bud, (vi la ju vårt förra i fredags) vi la direkt då och han har inte hört av sig mer idag. Man vill ju ha det klart...

Sam tog förresten sina första steg i fredags, 5 stycken sen gjorde han det en gång till sen har han inte gjort det mer haha

orkar inte skriva mer, är helt slut i huvudet efter allt analyserande om huset och de andra budgivarna... Hoppas det blir klart imorgon, men med den här takten tar det väl en vecka till.....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina: Fy vad drygt att budgivningen tar sån tid! Fast det var en rätt segdragen budgivning på huset som vi köpte också. Man vill ju veta fort om huset blir ens eget eller ej!

Jag la ut en annons på Blocket för några dagar sedan och skrev då 2000:- för henne, men det var mest för att slippa en massa oseriösa svar. Det viktigaste är att vi hittar ett bra hem. Sen får de i så fall betala vad de vill för henne. Har sett andra vuxna Maine cooner ligga ute för ca 1500-3500:-.

Jucea: Hört nåt mer om huset?

• jeng

Lina,
    Samma sits som för oss då... FY fasen vad folk är sega... SUCK! Nu har Ph irriterat mäklaren också, så nu lär han väl aldrig ringa tillbaka.

• jeng

Huset ligger just nu på 480, inte vårt bud. Mäklaren gick hem för att sova och skulle ringa igenom kl 9 imorrn och få det klart omgående! Ertt par har tydligen bara funderat och funderat ikväll, och de fick en tillsägelse att då ska de veta och kunna ge svar när han ringer. Urk, det börjar bli dyrt nu. Eller inte dyrt, men det börjar närma sig en vettig gräns....

• sockertopp84

Igår köpte vi en ny vagn,blev en blå emmaljunga scooter 2010 årsmodell.Ville ha en lite mindre vagn,innan hade vi city crossen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8