• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Har dom tagit bort det? Om alla andra lade ner så får dom väl räkna det som sålt? Det är väl en klar signal om budgivare inte vill vara med längre, tycker jag. Att man inte får så mycket mer menar jag.

• jeng

Hallon,
    Hihihihi! Ja, tänk, nu står jag snart där själv. Ska försöka bygga kök i ett hus drygt 25 mil hemifrån, Och inte nog med det utan antingen så är man höggravid, eller så har man en mini att bära runt på samtidigt!!! Märker du att jag försökedr få dig att vara nöjd med er situation???

• jeng

Melva,
    ja säljarna lär vara riktigt nöjda nu också. De tar inte bort det förrän papprena är skrivna tror jag, med tanke på att vi ska besikta osv innan papprena skrivs. Vi har ju rätten att frånsäga oss kontraktet sen om nåt nytt uppstår på besiktning osv.

• sthlmstjejen

Heidi: Hahaha vilket misstag!

jucea: hoppas att huset blir ert snart!

lina: håller tummarna att ni vinner budgivningen!

• jeng

sthlm,
    TACK!
    Ja det ska ju mycket till om nåt går fel nu!!! Så vi räknar med att allt flyter på och igår satt jag och kollade på kök och golv och lite sånt!

Ni som har byggt eller bygger kök, vad köpte ni för kök och vad för bänkskiva? Här lär det bli ett ikeakök, och jag gillar antingen solär luckorna i matt vitt med inbyggda fasade handtag, eller de högblanka vita, abstrakt tror jag de heter. Ganska övertygad om att ett gammalt 70talshus skulle må bra av ett vitt kök iaf för att ljusa upp lite. Dessutom blir det ju mörka bänkskivor och mörka golv. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill vara opraktisk och sätta in träskivor eller om jag ska vara praktisk och tråkig och sätta in laminat... Plus att jag såklart är sugen på sten, men med tanke på hur mycket annat vi ska göra så ska jag nog vara glad att jag får en bänkskiva öht!!

Har tänkt lägga samma mörka golv (gärna mörkbrun ek eller nåt liknande) i hela huset, och väggarna orkar jag inte ens funder apå nu, för man vet ju itne vilket skick de kommer vara i efter renoveringen heller! Men tanken nu är iaf att bara köpa en ljusbeige eller ljusgrå färgburk och måla över alla tapeter i första läget! Så gjorde vi här också innan vi ens började fundera på vad vi ville göra, och det blev ju jättestor skillnad! Med enfärgade väggar så ser man problemområden i tapeten mycket lättare också och kan alltså lättare se om man måste riva ner eller om det räcker med att slipa och spackla..

Ihhhhhh!!!!! Vi har köpt ett huuuus!!!

• lille08

För precis ett år sedan var jag hos barnmorskan. Hade hoppats på att slippa gå dit eftersom det var bf+8. Hade en del förvärkar redan då på morgonen så min bm trodde inte att vi skulle behöva vänta så länge till på bebisen. Hon hade rätt för på kvällen åkte vi in till förlossningen och kl 22:12 föddes William.

Ett stort grattis till vår älskade lille kille och stort grattis även till alla andra nyblivna 1-åringar här inne!

• jeng

lille,
    GRATTIS TILL WILLIAM!

JAAA!!! Ojojoj, och det som var roligast var hur det märktes på Ph att han var glad också. Hahaham han vill nog hem han med, han pratar redan om att vi nog säljer det här huset sen, och flyttar permanent!! Och faktiskt, det känns MKT mer ok att tänka på att sälja detta underbara drömhus, när man har ett annat!!!

• jeng

Och söta ted som aldrig verkade skulle börja gå han går och går och går och går! Så söt min gullepojk!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8