• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-26 22:23:34 följande:
    dumma dumma sd.... dumma dumma sd... varför kommer dom när jag ligger på soffan och vilar på kvällen?????
    Stackare!! Jobbigt när de kommer så ofta.
  • 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-08-26 22:51:55 följande:
    Ja, bilbarnsstol behöver man ju när man ska åka bil! Tänk bara på att livslängden på bilbarnsstolar är ca 10 år och om ni inte redan gjort det så kan ni ta av tyget och kolla så att den inte har sprickor el dylikt. Vi åker ju bil rätt så ofta så här fick det bli en ny bilbarnsstol. Inte direkt billigt, men å andra sidan används den en hel del. I vår andra bil (som vi inte åker i så ofta) har vi S gamla stol. Den är ca 4 år så den borde funka ett tag till. Men det lär väl bli fler bilbarnsstolar köpta här framöver eftersom William bara kommer vara 17 mån äldre än sitt syskon. Blir ju för tidigt att vända honom framåt när det är dags för lilla syskonet att byta från babyskydd till en vanlig bakåtvänd bilbarnsstol. Alternativet är att vi flyttar över den andra stolen som vi redan har och sätter dem i samma bil. Jaja, får se sen hur vi gör...
    Hehe oj,oj att det ska vara så när man får mer barn
    Och vi som ska ha 5 st hihi
    Hmm jag har tagit av tygget nu men jag tvättar den just nu så jag ska kolla på detta i morgon så kan jag berätta.
    Kan också ta kort på den med

Vi har våran babyskydd som vi köpte 06 till ebba när hon var mindre och den kan man ännvända fler ggr ebba hade den bara 3-4 ggr totalt.
    Men vi kommer att köpa en nyare sen nere i danmark emn detta var något vi behövde.
  • 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-08-26 22:55:25 följande:
    Här finns förresten lite att läsa om just när det gäller begagnade bilbarnsstolar:www.ntf.se/konsument/fraga776.asp
    Tack
    Ja den är inte krockad alls och allt ser jätte bra ut då jag tittade på den innan jag la den i tvätten.
    Men jag ska kolla efter mer sen när jag har tvättat den.
    Men annars ser den toppen ut
  • sthlmstjejen

Ja jag har också hört 10 år för bilbarnstolar. Köpte en begagnad som var 4 år gammal till F då Mellan fortfarande är för liten för att byta stol än.

Carina: Ska ni ha 5 barn nu, vad hände med 4?

• jeng

Hmm, i all info vi har fått ut så står det 5 år på bilbarnstolar, förutom den varianten för de äldsta barnen, ja som mer är som en kudde med en rygg på bara... för den är så lätt att själv avgöra när den är för gammal eftersom den ju helt enkelt går sönder då...

Men bra isåfall, om det är 10 år!

Vi hittade själva 2 jättefina begagnade hi-way på blocket som vi köpte härom dagen!! Superskönt att hitta billiga stolar i exakt det märket/modellen som vi vill ha. De blir ju dagisstolar. Sen satsar vi på nyköpta stolar till de som används mest och för långresor osv, det tycker jag känns som en bra kompromiss! De kostar ju trots allt nästan 3000 nya!! Vi betalade 1200 styck. men det gäller ju att kontrollera stolarna innan man köper dom om det är begagnat! Då är det faktiskt extra skönt att man har samma modell hemma redan så att man vet hur den ska se ut!

• sockertopp84

jucea:Men hi-way kostar ju högst 1800 kr nya på babyproffsen när dom har den bilstolskvällen.Vi köpte två stycken för ett tag sen o de gick på strax över 3000 kr för båda.

• jeng

sockertopp, vi köpte vår på bilstolskväll (eller eg några dagar efteråt men det är ju samma priser) för ca ett år sen och så betalade vi bra mkt mer än så....

• sockertopp84
    jeng skrev 2009-08-27 10:19:47 följande:
    sockertopp, vi köpte vår på bilstolskväll (eller eg några dagar efteråt men det är ju samma priser) för ca ett år sen och så betalade vi bra mkt mer än så....
    Okej.Vi köpte dom innan sommaren o då gick de på strax över 3000 kr.Vi köpte nämligen 2 till bara för att ha i sambons bil oxå.För annars har vi en secura o en multi-tech eller hur den nu stavas.
    Men dom va inte så gamla dom ni köpte eller?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8