• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08
    Melva skrev 2009-08-26 15:15:57 följande:
    lille08: borde han inte ha rätt till förskola i mammans kommun även de veckor han är hos er? Det kanske är för långt att åka?
    Jo det har han säkert, men det är ca 40 minuter enkel resa... så det känns lite väl långt för att åka för tre eller fem timmar/dag. Här har vi en förskola som ligger precis intill och framför vill vi att han skulle få lära känna lite fler jämnåriga som bor häromkring.
  • Melva

lille08: ja, det är ju långt för bara några timmar. Hoppas det löser sig. Det är ju en chans för han att få lite kompisar hos er också.

• lille08

Pratade med dem på kommunen nu och skrivs han hos oss så betalar de för hans plats även i mammans kommun, så de var ju lite mer generösa. Däremot sa hon att vi skulle kolla först så att förskolan där han går nu låter honom gå kvar. Om det är ont om platser så låter de barn i den egna kommunen ha förtur.

Jag frågade även hur det nu hade varit om jag hade jobbat istället för varit mammaledig. Hade han inte fått en förskoleplats då heller? Nej, det hade han inte fått. Helt sjukt... menar de då att en 5-åring ska vara ensam hemma om dagarna? Eller att man åker 80 minuter t&r för att hämta och lämna i kommunen där han står skriven?! *suck* Med andra ord är det ju tur att jag är föräldraledig. Vi står ju liksom inte i sjön utan vill mest ha platsen för att han ska få komma ut och leka lite.

• Lina S

Alltså jag är helt utmattad känns det som, dels pga en förkylning och sen pga detta jäkla budande med huset. Man har slitits (stavas det så?) mellan hopp och förtvivlan och tankarna har farit runt i huvudet dygnet runt. Därför har jag varit off här.

Det verkar som om vi har lagt sista budet på 3,3 vi la på 100000 nu sista gången för att se om vi kunde "skrämma" bort de andra, det var vårt absolut sista bud, vi hade lagt oss om de andra hade fortsatt över.
    Och ingen har nu lagt över i alla fall.
    Berättade jag att det kom in en tredje part och budade igår? De la ju 3,2 och de har inget förbehåll om att sälja sitt hus.
    Säljaren skulle nu gå hem och fundera över om de skulle välja oss och "riskera" att vårt hus inte blir sålt.

Nu har vi ett ganska lättsålt hus så det är nog ingen fara, men man vet ju inte.....

Jag blir så nervös  för nu har vi lagt så mycket att vi inte har något att svänga oss med. Blir vårt hus inte sålt så ryker vår handpenning på 330000 Och vi kan inte välja en köpare som måste sälja sitt hus först...

Ska man våga???
    Det är ju vårt drömhus och drömläge, den chansen kommer inte igen.

Usch va jobbigt allt är.......

ursäkta gnället haha och att jag inte orkar kommentera något annat

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

William - grattis på 1  årsdagen {#lang_emotions_flower} det orkar jag i alla fall skriva

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Quinny

ohj vilken kväll...

storebror är sjuk, o nu har som jag misstänkte tidigare, även lillan blivit sjuker...hon har blivit dålig snabbt, o hostat massor nu under kvällen..

hon fick lite alvedon, men började hosta så hon höll på att kikna! hon fick dåligt med luft, svalde febrilt, kippade efter andan o hosta så hon höll på att kräkas... så otäckt! ensam hemma med barnen va jag också, jag fick panik, sprang ut med henne på balkongen, ringde sjukvårdsrådgivningen, men så slog det mig att jag skulle väl ringt 112!? men i samma veva när jag ringer blev hon bättre, hostan blev bättre o andningen blev bättre... då kom chocken o jag börja stortjuta... fyyy så rädd jag blev...

• 3 barns mamma84

Grattis William
    Hurra Hurra Hurra..

Idag kommer didos få en bilbarn stol
    Hihi så kan kommer få prova den i morgon just nu sover han men sambon kommer hem snart med den
    Köpt från blocket förr 300kr bara
    Jätte fin

• jeng

Lina,
    vad surt!! Tyvärr är det ju så att säljaren själv väljer vem han vill sälja till...

Lille,
    Du det där har jag cokså funderat på , om det nu blir så att vi har dubbelt boende... Hur man får till det så man kan gå på dagis på 2 platser... Vi kan ju knappast köra 25 mil enkel resa för att lämna på dagis Jag menar, i allra värsta fall så måste man väl få lov att betala för 2 dagisplatser eller???? Som sagt jag har inte kollat upp det, för ph måste ju ändå hit och jobba som det är nu. Och då kan vi ta teds dagis de dagarna helt enkelt, så får han vara hemma de andra dagarna! Inte hela världen lixom! Ted ska ju bara gå för sällskap, kanske 2 förmiddagar i veckan eller så... Vi får se vad vi känner att vi har för behov också, och hur det funkar för honom! Kan man vara skriven på 2 ställen?? nä, man är skriven på sin huvudsakliga boplats eller hur... Då skulle vi alltså aldrig få lov att ha dagis på nya stället.... Ja lite konstig lösning är det ju,,,

• jeng

Quinny,
    USCH!! Ted satte också lite mat i halsen idag och man blir ju såååå orolig... Eller han satte inte fast det i halsen, men svalde fel... Gjorde det själv härom kvällen och kunde inte andas på skitlänge... Blä vad äckligt det är....

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8