• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-26 20:58:29 följande:
    Grattis William Hurra Hurra Hurra.. Idag kommer didos få en bilbarn stol Hihi så kan kommer få prova den i morgon just nu sover han men sambon kommer hem snart med den Köpt från blocket förr 300kr bara Jätte fin
    hur gammal?
  • Quinny

ja det är otäckt...hon jag pratade med trodde det blev så pga alvedonen, just som du säger ted gjorde, svalde fel.. vilket jag också trodde eftersom hon blev bättre när jag prata med henne...men så hände det en gång till nyligen, hon hostar å hostar så hon knappt får luft, o låter som hon ska kräkas nu är hennes pappa med henne å försöker lugna ner henne och få henne somna igen...usch, jag är fortfarande skakis efter det som hände förut ...denna natt kommer nog bli jobbig med två små huklingar, o jag kommer vara så orolig å springa upp stup i kvarten för att kolla maja...

hoppas ni andra slipper dessa baskelusker o att era små är friska!

• jeng

quinny usch usch... nån rejäl slemrensande hostis kanske vore bra...

• jeng

dumma dumma sd.... dumma dumma sd...
    varför kommer dom när jag ligger på soffan och vilar på kvällen?????

• 3 barns mamma84
    hur gammal?
    en 01:a 8 år gammal.
    Nu har vi den.
    Det är bara för att vi ska flytta till danmark om 4mån och vi ska åka bil ner det tar oss 8 timmar.
    Fy vad lång men,men..
    sen ska johan skaffa körkort i danmark så vi kommer att ha möjlighet att annvända den mer sen.
  • 3 barns mamma84
    jeng skrev 2009-08-26 22:23:34 följande:
    dumma dumma sd.... dumma dumma sd...varför kommer dom när jag ligger på soffan och vilar på kvällen?????
    jobbigt men härligt att det snart om några månader är det över och du har din bebbe hos dig
    Men när dom jätte jobbiga ??

Jag fick mina i vecka 20 unnifär
  • jeng

carina,
    bilbarnstolar ska inte användas längre än 5 år från tillverkningsdatum... men men det avgör ni ju bäst själva...

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2009-08-26 22:44:19 följande:
    carina,bilbarnstolar ska inte användas längre än 5 år från tillverkningsdatum... men men det avgör ni ju bäst själva...
    Okej..
    Men den är hel och inget fel alls och inte krockad alls häller.
    Så det borde väl vara okej ju.
  • lille08
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-26 22:35:23 följande:
    en 01:a 8 år gammal. Nu har vi den. Det är bara för att vi ska flytta till danmark om 4mån och vi ska åka bil ner det tar oss 8 timmar. Fy vad lång men,men.. sen ska johan skaffa körkort i danmark så vi kommer att ha möjlighet att annvända den mer sen.
    Ja, bilbarnsstol behöver man ju när man ska åka bil! Tänk bara på att livslängden på bilbarnsstolar är ca 10 år och om ni inte redan gjort det så kan ni ta av tyget och kolla så att den inte har sprickor el dylikt.

Vi åker ju bil rätt så ofta så här fick det bli en ny bilbarnsstol. Inte direkt billigt, men å andra sidan används den en hel del. I vår andra bil (som vi inte åker i så ofta) har vi S gamla stol. Den är ca 4 år så den borde funka ett tag till.

Men det lär väl bli fler bilbarnsstolar köpta här framöver eftersom William bara kommer vara 17 mån äldre än sitt syskon. Blir ju för tidigt att vända honom framåt när det är dags för lilla syskonet att byta från babyskydd till en vanlig bakåtvänd bilbarnsstol. Alternativet är att vi flyttar över den andra stolen som vi redan har och sätter dem i samma bil. Jaja, får se sen hur vi gör...
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-26 22:44:19 följande:
    carina, bilbarnstolar ska inte användas längre än 5 år från tillverkningsdatum... men men det avgör ni ju bäst själva...
    har läst att ca 5 år gäller för babyskydd och 10 år för bilbarnsstolar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8