• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lillastjärnan

Oj här köps det hus o byggs kök o massa annat ser jag! Jag smygläser mellan varven o håller reda på er...
    Här ha varit mindre kaos iaf! Jobbar, försöker hinna med trädgård o djur o inte minst - barnen! Hmmm, går inge vidare...
    I fredags fick jag reda på att morfar hade cancer i njuren, ett par timmar senare fick vi reda på att mammas väninna (som jag känt sen jag var liten) hade cancer igen o denna gång i hla ryggen o lite till. Hon gick sen bort i lördags morse. Snabbt som bara den gick det, men det var ju skönt för alla egentligen att hon slapp lida mer (hon har haft alla möjliga fysiska problem tidigare). En otroligt tapper o stark kvinna. Blev ändå utgång på kvällen, händer ju så sällan o så tycker man att man behöver det - gick inge vidare... Midnatt gav jag upp o ville hem...
    Ja o nu är det bröllop i Åre på lördag med övernattning på hotell - behöver verkligen få komma ifrån lite! Ska bli sååå mysigt! Om jag nu hinner klart kortet o mina smycken (stressstressstress)...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • jeng

nu verkar dom ha tagit bort annonsen på huset! jag kan fortfartande se den, och andra också, men det är säkert buffrat eller nåt!

• sockertopp84

Nu har lill killen varit o fått sin 1 års spruta,va ju inte jätte skoj att både bli fast hållen o få en spruta.

• Vilda Tiger

GRATTIS TILL WILLIAM!!!

Lille
    Jag blev helt rörd av att läsa ditt inlägg där du skrev om vad du gjorde för ett år sen. Nostalgi!

lilla
    Men, så mycket tråkigt på en gång. Det kan gå så rysligt fort med cancer... Och jag beklagar beskedet om din morfars cancer. Min egen gick själv bort i cancer 98 och jag tänker på det ofta, ofta. Kramar till dig!

• MissHellen

Lille: Grattis till William (här oxå!)

Lilla: Tänker på dej!

jucea: Kul med huset

• Quinny

Grattis till William på din 1-års dag

jucea: Grattis till huset!

• Vilda Tiger

Hoppas att ni alla mår bra. Jag sitter på jobbet och unnade mig själv en minirast och passade på att kolla mina trådar då. Undervisningen har kommit igång och jag tycker det är roligt, kul att äntligen få vara med eleverna istället för att bara sitta med planeringsdelen av kurserna.

Jag fattar inte hur mkt jag har haft i agendan det sista. Det känns som om varje dag är fullbokad, fast den nog eg inte är det. Men det KÄNNS så. Idag ska vi kika på present, imorgon ska vi köpa dator, fira Marcus pappa och lite annat. Dagarna går, men för det mesta är det ju skönt att ha mkt att göra. Igår var jag dock aptrött och däckade innan halv elva. Sköööönt.

• lille08

Åh vad sur man kan bli på kommuner ibland!

Min sambos 5½-åring bor ju hos oss varannan vecka och hos sin mamma varannan vecka. När han är hos sin mamma går han på förskola, men han skulle behöva få komma ut och träffa lite andra barn när han är här också så vi anmälde honom till allmän förskola (15 h/v).  Det finns inte några andra barn i hans ålder som är hemma om dagarna, så det blir ju att han går hemma med mig och William. Att bli förföljd av en klåfingrig 1-åring hela dagarna är väl kanske inte världens roligaste alla gånger.

Men nu är det iallafall som så att vi och hans mamma bor i olika kommuner och eftersom han är skriven hos henne så är det den kommunen som i så fall måste betala för en förskoleplats här. Vi fick svar idag om att de vägrar betala. *suck*

Han hade verkligen behövt få komma ut och träffa lite jämnåriga och lära känna barn häromkring också. Inte kan det röra sig om några jättesummor för kommunen heller eftersom det handlar om 15 timmar varannan vecka.

Har försökt få tag på dem här i vår kommun nu och se ifall de kan tänka sig att betala för hans förskoleplats i mammans kommun istället. Det skulle ju funka om vi gör så att han står skriven hos oss istället. Jaja, får se om det löser sig...

• Melva

lille08: borde han inte ha rätt till förskola i mammans kommun även de veckor han är hos er? Det kanske är för långt att åka?

Grattis till William .

lillastjärnan: oj, vad mycket på en gång. Eller öht. Förstår att det är jobbigt nu.

• luzorsus
    jeng skrev 2009-08-26 09:05:28 följande:
    sthlm, TACK! Ja det ska ju mycket till om nåt går fel nu!!! Så vi räknar med att allt flyter på och igår satt jag och kollade på kök och golv och lite sånt! Ni som har byggt eller bygger kök, vad köpte ni för kök och vad för bänkskiva? Här lär det bli ett ikeakök, och jag gillar antingen solär luckorna i matt vitt med inbyggda fasade handtag, eller de högblanka vita, abstrakt tror jag de heter. Ganska övertygad om att ett gammalt 70talshus skulle må bra av ett vitt kök iaf för att ljusa upp lite. Dessutom blir det ju mörka bänkskivor och mörka golv. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill vara opraktisk och sätta in träskivor eller om jag ska vara praktisk och tråkig och sätta in laminat... Plus att jag såklart är sugen på sten, men med tanke på hur mycket annat vi ska göra så ska jag nog vara glad att jag får en bänkskiva öht!! Har tänkt lägga samma mörka golv (gärna mörkbrun ek eller nåt liknande) i hela huset, och väggarna orkar jag inte ens funder apå nu, för man vet ju itne vilket skick de kommer vara i efter renoveringen heller! Men tanken nu är iaf att bara köpa en ljusbeige eller ljusgrå färgburk och måla över alla tapeter i första läget! Så gjorde vi här också innan vi ens började fundera på vad vi ville göra, och det blev ju jättestor skillnad! Med enfärgade väggar så ser man problemområden i tapeten mycket lättare också och kan alltså lättare se om man måste riva ner eller om det räcker med att slipa och spackla.. Ihhhhhh!!!!! Vi har köpt ett huuuus!!!
    högblanka vita är skitfint, fräschare än matta tycker jag !
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8