jeng skrev 2009-08-26 09:05:28 följande:
sthlm, TACK! Ja det ska ju mycket till om nåt går fel nu!!! Så vi räknar med att allt flyter på och igår satt jag och kollade på kök och golv och lite sånt! Ni som har byggt eller bygger kök, vad köpte ni för kök och vad för bänkskiva? Här lär det bli ett ikeakök, och jag gillar antingen solär luckorna i matt vitt med inbyggda fasade handtag, eller de högblanka vita, abstrakt tror jag de heter. Ganska övertygad om att ett gammalt 70talshus skulle må bra av ett vitt kök iaf för att ljusa upp lite. Dessutom blir det ju mörka bänkskivor och mörka golv. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill vara opraktisk och sätta in träskivor eller om jag ska vara praktisk och tråkig och sätta in laminat... Plus att jag såklart är sugen på sten, men med tanke på hur mycket annat vi ska göra så ska jag nog vara glad att jag får en bänkskiva öht!! Har tänkt lägga samma mörka golv (gärna mörkbrun ek eller nåt liknande) i hela huset, och väggarna orkar jag inte ens funder apå nu, för man vet ju itne vilket skick de kommer vara i efter renoveringen heller! Men tanken nu är iaf att bara köpa en ljusbeige eller ljusgrå färgburk och måla över alla tapeter i första läget! Så gjorde vi här också innan vi ens började fundera på vad vi ville göra, och det blev ju jättestor skillnad! Med enfärgade väggar så ser man problemområden i tapeten mycket lättare också och kan alltså lättare se om man måste riva ner eller om det räcker med att slipa och spackla.. Ihhhhhh!!!!! Vi har köpt ett huuuus!!!
högblanka vita är skitfint, fräschare än matta tycker jag !