• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Sockertopp,
    Nä de var 1.5 år gamla bara och i kanonbra skick, bara att klädslarna behövde tvättas!! Annars hade vi ju inte köpt dom heller. Men det var skönt att hitta den modellen vi ville ha, eftersom vi behöver en stol som inte står mot framsätet eftersom vi har sätet så olika då vi kör!

• luzorsus

Lill-fisen är på dagis nu,lämnade henne 9 och sak infinna mig där 12.30 igen ifall vilan ej skulle funka...igår somnade hon innan lunch, helt slut...
    Får se om hon orkar hålla isg vaken till lunch idag då :)

• jeng

oj luzor. tack för påminnelsen! ted måste ju sova middag tidigt idag så vi komemr iväg till jobbet i tid! nervös!!! fackförhandling kl 15, och det ska väl avgöras idag antar jag!!!! lite jobbigt är det att jag måste ta med mig ted, men jag får ju bara säga att barnvakten blev sjuk helt enkelt, och att jag inte vill omboka med tanke på att jag går på semester imorgon igen....

• Hallonsocka

Jucea: Haha, ja vi håller ju bara på med köket och trots att vi nu tillslut valt IKEA=billigt! går det mycket pengar, men mest har det gått på vitvarorna. Och det att du försöker lugna mig fungerar faktiskt Ska nog vara glad över att L är här och kan hjälpa med M. Att M är ensamt litet knytt. Att jag är föräldraledig än osv. (försöker räkna upp saker för att få mig ännu mer positivt lagd :-P)
    Vi har köpt Lidingö, som är väldigt ljust. Vi har ett riktigt litet kök och vill ha så ljust som möjlig nästan... Blir ljust stengolv också, sedan mööörk bänkskiva i laminat, imiterat marmor. Sedan får vi se med kaklet.... River för fullt nu för att A ska kunna lägga delar av golvet. :-P

Lille: Grattis till W i efterskott!!!

Apropå barnstol köpte vi ju en BeSafe izi Kid. SUPERBRA! Det kostade ju lite men, jösses så värt det! M sitter hur bra som helst och är nöjd (gick ju som på en räls att åka genom finland och stora delar av sverige i somras (ser ni vad jag skriver, i somras, jag har bestämt att hösten är här nu!)

• luzorsus

Är nyss hemmkomen med Myra. Hon höll sig vaken till lunch och åt mycket bra så det är man ju glad över men hon sov bara 35 minuter så jag hämtade henne halv ett.

• goshheidi

Varning! Här kommer ett inlägg full av irritation... Alltså faaen! Jag bakade kakor ända in till sena kvällen igår. Bakade tre mockarutor och två mortoskakor! De två första plåtarna misslyckades totalt så det var bara att ta hela sk*ten och slänga ner i bio-avfallet. Men tredje gången gilt. Nu har vi så det räcker för kalaset på lördag OCH söndag. Vi måste fira två dagar då ett par inte kan vistas i samma rum fast det har gått över 10 år sen de skildes *suck!* Man börjar tycka så småningom att "get over it" - liksom.... Eller vad tycker ni? Är bara så irriterad över att inte kunna samla alla en dag.

jucea, Himla kul att ni fick huset!! Grattis!

Grattis också till William 1 år!

• Hallonsocka

Heidi: Ja, det tycker jag verkligen! Om inte annat så får de väl lossas om som att de kommit över det hela fram till det att de lämnar festen!

• Moi Mokulat
    goshheidi skrev 2009-08-27 13:13:20 följande:
    Varning! Här kommer ett inlägg full av irritation... Alltså faaen! Jag bakade kakor ända in till sena kvällen igår. Bakade tre mockarutor och två mortoskakor! De två första plåtarna misslyckades totalt så det var bara att ta hela sk*ten och slänga ner i bio-avfallet. Men tredje gången gilt. Nu har vi så det räcker för kalaset på lördag OCH söndag. Vi måste fira två dagar då ett par inte kan vistas i samma rum fast det har gått över 10 år sen de skildes *suck!* Man börjar tycka så småningom att "get over it" - liksom.... Eller vad tycker ni? Är bara så irriterad över att inte kunna samla alla en dag.jucea, Himla kul att ni fick huset!! Grattis!Grattis också till William 1 år!
    Jag köpte faktiskt ballerina kex och mariekex eftersom Wille gillar det.
    Sen bad jag min mamma göra tårtan till Willes födelsedag.
  • Melva

goshheidi: jag tycker det är självklart att är man bjuden någonstans så uppför man sig. Så jag förstår din irritation.

• sthlmstjejen

Frida har fått dagisplats, så om 2 mån börjar hon! Och då slutar jag min nästan 5 år långa mammaledighet

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8