Heidi - Skönt att ha lite egentid att se fram emot. Kan förstå att det känns jobbigt utan avlastning. Är du ensam mycket?
Jag tycker det är svårt att utnyttja barnvakts-resurserna. Vi har ju alla runtomkring, men de passar ändå inte så ofta, jag har inte riktigt samvete att be om hjälp när vi inte gör nåt "viktigt" liksom.
Vad jobbigt med baket också, jag hade köpt fika efter ett misslyckande. Sen skulle jag som de andra säger bara ha ett kalas... Men det är klart att man vill ha frid i huset också.
Jag är lika nöjd som Hallon över våra BeSafe Izi kid, skitbra stolar. Barnen sitter toknöjda på sina piedestaler där bak.
Jucea - Man får inte ta FP samtidigt som vårdnadsbidraget nej, men det kanske nån redan svarat på.
Hehe, och så har jag ångest över vår 3-åring som precis börjat på dagis och kommer gå ca 3,5h 4 dar i veckan
Känns ju lite taskigt när vi ändå är hemma, egentligen blir det ju inte så mycket avlastning för oss när vi har lillebror hemma, men hon behöver ju träffa barn att leka med. Ingen annan i samma ålder är ju hemma, eller ens ute efter förskolan heller.
Det hade iaf gått bättre för maken att lämna henne idag. Han hade lämnat av henne ute, och hon var inte alls lika ledsen då. Lite mer distraherande kanske. Sedan hade hon råkat kissa på sig också, men det bryr hon sig aldrig om som tur är, hon bara rycker lite på axlarna.
Imorrn ska jag hälsa på mitt jobb och äta lunch, spännande. Jag ska ju börja jobba igen 1/10.