• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • MissHellen

Lina: Supertråkigt med huset

Kollade upp dedär med vårdnadsbidrag (eller vad de nu hätte..) och vi har INTE de i våran kommun, TYPISKT!

Nu ska jag ta och färga håret

• jeng

Sovdags. Vi ska upp 5.30 imorrn och sätta oss i bilen ju och besikta huset och skriva kontrakt! lagom skoj nu om ph inte är bra heller. Alltså han är ju inte SJUK, så jag tror inte han smittar nån... mer att han var ute och full i kylan i helgen typ... men i vilket fall så om han inte orkar köra bilen så måste jag alltså köra både dit och hem imorrn, jag som har svårt att hålla mig vaken i bilen ens... men men det var jättelängesen jag körde så det kan vara skönt också! men jag täntke att vi kunde köra åt varsitt håll kanske iaf... jaja skit samma...

vi är efter dagens katastrofala fackmöte ganska inställda på att flytta permanent... det gör det på nåt vis extra spännande inför imorrn att få se huset igen osv! känns synd att sälja drömhuset här isåfall, men samtidigt, om man får ett helt nyrenoverat hus med altan och allting precis som man vill ha det, vem fan vill då bo här

• lille08

Lina: Nääe fy vad surt att ni inte fick huset! Hoppas att det snart dyker upp ett annat hus som ni ännu hellre vill ha!

MissH: Hoppas håret blir bra!

VT: Tre år är nog ungefär vad William hinner bli innan han börjar på förskola. Har inga planer just nu på att ha honom på förskola sen när bebisen har kommit. Fast idag var vi och hälsade på en stund på mitt jobb och oj vad han älskade att vara där! Vi satt även med och åt mellanmål och det tyckte han var gott.

• Lina S

Tack alla det var nästan så jag fick tröstäta choklad idag, men jag stod emot!

Jucea - en kokong med stora spindlar, jag skämtar inte - jag hade nog dött av en hjärtattack. Jag har spindelfobi, små kan jag ev klara men jag får hjärtklappning och panikkänslor men jag klarar att ta dem med papper. Men stora nä det går inte jag fryser fast och blir fullständig paniklamslagen. Steve vet att i det läget är det bara att åka hem från jobbet om ingen granne kan hjälpa mig. Som tur är har det aldrig uppstått, han har varit hemma alla gånger när "jättespindlarna" dykt upp. Jag börjar alltid gråta. Mesigt va!

I min gamla lgh i gbg blev jag ju "instängd" av en sådan spindel och sen gick jag aldrig ner där igen. Tur att jag flyttade hem till Steve strax efter haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Jag menade nere i  tvättstugan där jag hade min lägenhet, blev så hispig när jag började tänka på spindlarna

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kvack

Lina S: tråkigt med huset. Hoppas att ni hittar ett bättre snart.

Här flyter dagarna på. Händer inte så mycket. Dom andra barnen går i skolan och på dagis och så är vi ute på gården mycket och leker.

• Melva

Lina S: vad tråkigt med huset.

Jag ska vara hemma med vårdnadsbidrag till V blir 3 år. Då blir det dubbelt för han och A. Sen blir det fp ett år till . Och vårdnadsbidrag på pyret och A när det går.

Ja, som ni kanske förstått så har jag nu sagt det. Jag sa till L ikväll att jag inte kan göra abort. Han blev ju inte glad direkt. Inte arg heller, mest uppgiven, eller nåt. Sa inte mycket alls. Så jag vet inte vad som händer.
    Men jag kan bara inte göra det. Så nu sitter jag här, jättetrött och borde verkligen sova, men känner mig så ledsen och ensam. Gör jag fel? Är så rädd att han ska lämna mig...

• jeng

Lina,
    Du, jag..... Märkte det som tur var när jag höll på att dammsuga. Skulle dammsuga lite noga i hörnen innan besiktningsmannen skulle komma hit!!! Så jag drog ut de nätfönster som vi har ståendes mellan väggen och en bokhylla... och där bakom var dom!!! BLÄÄÄÄ!! Men som sagt, dammsugen i högsta hugg så det var ju bara att dra på!!

• goshheidi

jucea, tack för de tröstande orden om dagiset. Det kanske är så att han behöver börja träffa andra barn också. Och så är det ju inte så många timmar det gäller. Jag tänkte att jag går dit med honom på morgonen och hämtar honom när han ska sova, så får han somna i vagnen på vägen hem igen.
    Nej fy ush för spindlar! Ryser när jag läser om ditt spindelbo!

Suss, ja är ensam rätt mycket på dagarna då bara farfar men ingen av de andra far och morföräldrarna eller syskon bor här nära och alla vänner jobbar ju. :/ Och precis som du skriver så är det väldigt svårt att be om hjälp när man själv tycker att man inte har nån giltig orsak. Och så är det också trist att jämt behöva redogöra för vad det är man ska göra och vad man gjort.
    Och om baket. Min mamma bakar kanelbullar idag som hon tar med sig och min gammelmormor har bakat tårtbottnar som hon skickar med. Så lite hjälp har jag fått trots allt. Men visst var jag påväg att ge upp då den andra kakan misslyckades. Men då visste jag vad som hade misslyckats med nr1 och nr2 så den tredje kunde ju inte misslyckas efter det :)

Jag köpte förresten en teletubbie dvd åt F i förra veckan. Han ÄLSKAR dem! :) Speciellt kapitlet om teletubbisarnas favoritsaker :) Köpte två men den andra får han först imorgon :)

• sthlmstjejen

heidi: nej jag tycker inte att du är ego som ska lämna F några dagar i veckan, men får man det där du bor om man inte jobbar/pluggar? För hos oss måste man antingen jobba eller plugga eller vara föräldrar ledig med ett yngre syskon annars har du inte rätt till dagis.

VT: Min Mellan började dagis när han var 2 år och det var lite motigt i början men nu ett halvår senare har han vant sig och stortrivs så jag tycker att 2 år känns lagom, mina barn har iaf behövt mer stimulans vid 2år så att dagis har varit bra, för att inte tala om vid 3 år

Då är jag väl en dålig mamma då som skolar in F när hon är 14 mån och hon ska dessutom gå 5 dagar i veckan!! Men jag vill verkligen jobba nu, håller på att starta eget.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8