Vilda Tiger skrev 2009-08-28 09:47:07 följande:
Jamen det där är ju så olika. Barn kan självklart ha vänner utan att gå på förskola och om man som mamma eller pappa vill vara hemma med sitt barn så ser inte jag någon nackdel med det. Jag själv tycker att det är super att förskola finns men det är inte något MÅSTE att gå på förskola. Det handlar väl om hur bra man är som förälder på att hitta på saker med sina barn.
Jag tänker precis som du gör. Det ena behöver ju inte utesluta det andra liksom. Jag tycker absolut att förskola är bra för många barn och de allra flesta trivs där och har roligt. De lär sig mycket att vara med andra barn och vuxna.
Som det ser ut just nu kommer William vara hemma tills han blir 3 år, men jag tror inte han kommer fara illa av det. Vi träffar andra som har barn, går på öppna förskolan, är ute och hittar på en massa saker m.m. Man får inte underskatta sin förmåga som förälder och jag tror att oavsett om man väljer att vara hemma med sitt barn eller om man har det på förskola så blir det förhoppningsvis ett bra val.
Sen när det gäller lite äldre barn så kan det ibland vara svårt att tillgodose allt detta hemma. Mycket för att det knappt finns några barn i den åldern som inte går på förskola.