2 barns mamma: varför skulle det vara fel att ha barnet hemma, å låta barnet börja förskola vid 2-3 årsåldern? jag tycker det är ett jättebra alternativ, att kunna ha barnet hemma en lite längre tid. Det är så kort tid barnen är små, o jag tar denna chans att vara hemma med min tös så länge jag kan. Och jag gör det absolut INTE för att få pengarna. Vi planerade att jag skulle vara hemma till 2-3 års åldern ändå, även om detta med vårdnadsbidrag inte hade gått igenom i våran kommun...
Personligen tycker jag min tjej ännu är för liten för förskola. Vi kommer ut bland andra barn ändå, många vänner i min omkrets har barn, o vi ska börja gå på ÖF o småbarnssång. Ser absolut inget fel i att barnet börjar lite senare som 2-3 års åldern. Men självklart tycker jag också det är bra att det finns förskola.
Min son va bara 1 år när han började på dagis, av den anledningen att jag inte kunde vara hemma längre. Men han va inte redo. Inskolningen tog lång tid, han va blyg o ledsen. Han ville inte leka med andra barn, satt oftast hos någon av personalen. Hade jag kunnat hade jag haft honom hemma längre... Inte förens vid 3-års åldern började han leka MED andra ungar på dagis, o vid 4 år började han prata om att leka med andra utanför dagis. Lillasyster är likadan, som storebror va vid den åldern.