• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lana

carina,det gör vi med.hon får när hon lägger sig och på morgonen.men de sista kvällarna vill hon ha mer.helt sjukt mycket tycker jag.men hon å om hon vill bara hon inte äter mindre på dagen för det. :-/

• Vilda Tiger

Lana
    Lyckeli har inte druckit välling på kväll eller morgon på ett bra tag, skulle tro tre, fyra månader. Ett tag till drack hon lite (50) på natten men inte sedan en månad tillbaka. Men jag tycker du bara ska köra på! Ge henne så mkt hon vill ha om du vill fortsätta med välling.

Hallon
    Jag älskar de kläderna och har redan kommenterat dem på din blogg, om jag inte minns fel.

• 3 barns mamma84
    Lana skrev 2009-08-28 22:22:55 följande:
    carina,det gör vi med.hon får när hon lägger sig och på morgonen.men de sista kvällarna vill hon ha mer.helt sjukt mycket tycker jag.men hon å om hon vill bara hon inte äter mindre på dagen för det. :-/
    Ge välling men ge henne också riktig mat gör en chema så vet du också som mamma vad du ska ge nu och så
    Minska inte ner med vällingen om du känner att hon vill ha det utan kör på
  • jeng

Ted är vällingbarn och lever fortfarande mest på välling (4 flaskor) men äter lite mat och frukt då och då på dagarna, tex smakar då vi äter eller äter en egen burk på kvällen... Han gillar mat, men föredrar att mätta sig på vällingen, och hanb går upp fint i vikt och får ju i sig det han behöver, så de sa åt oss på bvcatt det är lika bra att han får bestämma!

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2009-08-28 22:35:42 följande:
    Ted är vällingbarn och lever fortfarande mest på välling (4 flaskor) men äter lite mat och frukt då och då på dagarna, tex smakar då vi äter eller äter en egen burk på kvällen... Han gillar mat, men föredrar att mätta sig på vällingen, och hanb går upp fint i vikt och får ju i sig det han behöver, så de sa åt oss på bvcatt det är lika bra att han får bestämma!
    Ger du hara burkmat ?
  • Vilda Tiger

Jucea
    Jamen precis, han är ju en skitfin unge och går upp i vikt så han måste trivas med sin välling.

• jeng
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-28 22:36:58 följande:
    Ger du hara burkmat ?
    vad menar du?
    skrev ju att han äter frukt eller vår mat eller burkmat.... jag missförstår säkert, är trött...
  • jeng

vt,
    hahhaahaha! yes han gillar välling! huvudsaken är ju int att han mättar sig på annan mat, utan att han smakar så att han utvecklar smaklökarna och inte får avsmak för vissa maträtter osv. men det lär inte vara nåt problem han älskar ALLT!

idag på ikea åt han burk med spagetti och köttfärssås, och drack en apelsinjuice med sugrör. sen efter det så skulle han smaka mitt kött med bearnaise, och phs potatis med gräddsås. haha och efter det så skulle han minsann äta chokladtårta med mig! han tog tag i en sked och sträckte sig så fort han såg den! ja vi brukar fika sån tårta när vi äter på ikea, så han kände igen det...

• 3 barns mamma84
    vad menar du?skrev ju att han äter frukt eller vår mat eller burkmat.... jag missförstår säkert, är trött...
    Hehe jag är också trött förlåt
    Missförstod dig.
  • Melva

A äter en flaska välling innan sängen, 330 ml. Det är enda vällingen han äter. Det senaste har han minskat mängden (men äter alltid minst 280 ml) då jag senarelagt middagen. Han får någon skopa 8-månaders i ibland få han blir lite hård i magen när han äter ren 1-års och får just en sorts gröt på morgonen. En annan gröt (varierar mellan två smaker) går det mycket bättre med.

Borde egentligen sova, men har en del att fixa med. Ska ju fixas mackor och sånt, pallar jag inte stå med till morgonen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8