• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Kvack

Ida äter välling på morgonen 250 ml sen äter hon lunch ( mat) och middag ( mat) en flaska välling 250 ml vid 7 på kvällen sen sover hon och så får hon en flaska i sömnen 250 ml innan vi går och lägger oss vid 11.

• sthlmstjejen

jucea: men ger ni honom välling efter måltiden? Vår äldsta petade nämligen bara i maten och då blev vi oproliga att hon skulle gå och vara hungrig så därför gav vi välling i tid och otid, inte konstigt att hon inte åt bra med mat då hon alltid visste att hon skulle få välling. Försök några dagar och skippa vällingen mitt på dagen och ge mat istället, han kommer att äta mat om det inte finns nåt alternativ.

Idag fyller världens bästa lilla Frida 1 år!!!

• Quinny

maja äter 250 ml, ibland lite mer eller mindre.

snart går första flyttlasset här! ska bli skönt när allt är över sen... kommer inte vara så aktiv här på ett tag då jag inte kommer ha dator på ett tag framöver...

ha en toppenlördag allesammans!

• jeng

sthlm, näe han får inte välling efter han har ätit, uan han får sina 3-4 mål välling, och sen har han ett mer rent mål mat. sedan äter han ju som sagt av vår mt då vi äter, vilket kanske inte alltid är samma tider, just för att han ska smaka på sker och ting! jag har inget alls emot att han äter välling, så jag ser ingen direkt mening med att vänja honom av med den sålänge han får det han behöver och går upp i vikt. ja sålänge han inte visar avsmak för vanlig mat då, och det gör han ju absolut inte!

• sockertopp84

Grattis Frida!!!

Scott äter bara våran mat o ha gjort de sen i sommras.Frågade när jag va på bvc om de va ok att han åt vanlig resturan mat när man va iväg på semester o de va de.Han gillade nämligen inte burk mat i slutet han bara spydde upp allt.Men vår mat älskar han,äter hur mycket som helst.Sen äter han gröt på morgonen till frukost,ingen av mina barn har druckit välling.

• Rimfolina

Grattis Frida!

Jucea: Härligt! Skönt att allt gick bra!

Angående förskola... Tyra har varit hemma med mig tills hon var 2 ½ och det har gått bra men hon älskar att vara på dagis nu. Lär sig en massa och stormtrivs! Ester kommer att börja när hon är 1 år och 3 mån och det känns egentligen för tidigt (för mig) men å andra sidan kommer hon ju att gå på mitt dagis så jag kommer ju att ha hand om henne ändå. Det bästa av två världar, kanske!? Dock kommer tjejerna att gå ganska långa dagar då vi båda kommer att jobba heltid... Tyvärr. Som sagt var, olika alternativ fungerar olika bra för olika familjer, det finns inget som är rätt eller fel för alla.

Att skaffa barn för att få pengar är som konstaterat totalt befängt men jag kan förstå dem som vill ha barn som passar på om de t.ex. är arbetslösa. Men då skaffar de ju inte barn därför att de ÄR ARBETSLÖSA, utan de skaffar barn JUST DÅ för att de är arbetslösa.

Även jag tycker att det är kul med diskussion!

• 3 barns mamma84

Godmorgon!
    Vad har ni för er ??
    Här är barnen uppe och båda två dansar till musik haha

• Vilda Tiger

Idag ska det röjas och fixas här hemma. Har redan börjar städa, ska snart åka och handla mat. I em ska jag låna svärfars bil och dra till Ikea. Vi hehöver lite småprylar, har ju ännu inte fått helt iordning här hemma, trots att vi har bott här över ett år nu. En vägglampa, en sån där fyrkantig träkorg att ha i hallen (sitta på och ha saker i) och några andra småprylar ska jag köpa. Sedan storstädning här hemma. En äpplekaka har jag hunnit baka med, en hel långpanna. Det får ju bli nåt av alla äpplen vi har på landet. Bra att ha i frysen.

Rimfo
    Det låter ju unerbart att få ha henne på den förskola där du jobbar! Gud vilken bra lösning.

• lille08

VT och Rimfo: Jag hade Adam (min store kille) på samma förskola som jag själv jobbar, men tyvärr funkade det sådär. Han tyckte att det var jobbigt att hela tiden behöva dela sin mamma med så många andra barn och jag kände ofta att jag ställde högre krav på honom än de andra. Det finns bara en avdelning på förskolan där jag jobbar, annars hade man ju kunnat lösa det genom att vara på olika avdelningar.

Carina: Här röjer vi och förbereder för kalas idag. Vi ska ha 1-årskalas för William i eftermiddag. Får se hur ca 30-35 pers ska få plats i vårt lilla hus!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8