• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84

lille: ååh vad mysigt
    vår stora bebisar hihi
    själv ska jag lägga didos i säng och ta ett äl test sen pippa

• Vilda Tiger

Lille
    Ja, jag kan tänka mig att det finns två sidor av det. Som vuxen är man kanske extra noga med att inte favorisera och särbehandla sitt eget barn och då har man nog automatiskt högre kvar på det, som du säger. Trixigt, det där. Lycka till med kalaset, hoppas att alla kan få plats att sitta. Nästa ettårskalas behöver ni inte ha det trångt på, eller hur.

• luzorsus

idag ska vi iväg och fira mannens morföräldrars 55 åriga bröllops dag Imponerande!
    Sen blir det lördagsmys!

• sockertopp84

Jag hade fått ha mina söner på den förskola jag jobbar,men skulle inte vilja de.Skulle inte heller vilja ha dom på den förskola där deras mormor jobba.

Idag har vi varit iväg o tagit 1 års kort o nu i eftermiddag ska vi iväg på barnkalas.Sen imorgon ska jag ha gangstar klädparty här hemma,så full rulle hela helgen.

• Vilda Tiger

sockertopp
    Hur resonerar du kring det här med förskola., att du inte vill ha dina barn på samma som du jobbar på? *nyfiken*

luz
    Ja, det är verkligen imponerande! Hoppas dagen blir fin.

Här äts det lunch. Eller, iaf delar av familjen. Jag städar och donar och Lyckeli petar i sig stekt tofu och pasta. Det är en mycket rar syn.

• Vilda Tiger

Shit, jag såg inte förut!

GRATTIS, FRIDA!!!! Jag och Lyckeli önskar dig en riktigt fin födelsedag!

• KaOl

Grattis Frida

ang fsk: håller med Lana om att en ett-åring inte egentligen har ngt socialt behov av att gå på dagis; det kommer först senare. Hade jag kunnat hade jag haft Måns hemma på heltid till han var ca 2 år, och sedan bara halvtid till han är åtminstone 3? Men barn blir som sagt inte billigare med åren; en 12-åring kostar definitivt mer än en ett-åring - och har andra önskemål om att inte ha second hand-kläder osv? Bara träningsavgifterna för våra 3 stora barn blir en hel del pengar!! I alla fall så måste Måns börja dagis i jan, bara halvtid några månader iofs?. Sedan ska vi försöka få till så att han åtm inte behöver vara där längre än 15.30-16, men det känns ändå som rätt långa dgr..

lana: måns har blivit tvärtom; tar ett par klunkar välling på kvällen och sedan pekar han på nattygsborde och säger "hej titta!" vilket betyder "hemskt god välling, tack så mkt, men kan du vara snäll och ge mig nappen nu istället.." iofs äter han en rätt stor portion gröt ngn timme innan så han är väl mätt? Nattetid får han ingen välling.

• sockertopp84

VT:Mina barn är väldigt mammiga så jag vet att de inte hade funkat att jag jobbat med dom då de hade hängt efter mej hela tiden.Sen tycker jag själv att de blir svårt att säga till dom precis som man gör till dom andra barnen o likadant att dom andra säger till.Hade nog inte varit tillräckligt stark för att göra de eller att höra när dom blir ledsena mm.Hade jag vetat att de funkat hade jag självklart haft dom hos mej.

• 3 barns mamma84

åååh didos är så smart av sig
    han öppnar dörrar men när man säger åt honom att stänga så gör han det med

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8