• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Jag har faktiskt små planer på att ta i läppen, jag med... MEN jag vet inte om det "går för sig" då jag är gymnasielärare. Alltså, jag kan redan nu känna att jag får kämpa lite extra som ung lärare, att få upp respekten för mig både från elever och föräldrar. Det börjar väl släppa nu, då jag har fått barn, för då anses jag nog vara vuxen på riktigt. Men va sjutton - undrar hur elever och framför allt föräldrar skulle se på sånt. MEN egentligen ska ju de skita i det, och så VILL jag känna. Förstår ni mitt dilemma?

• Melva

Grattis Frida!

Fy vad jag är trött nu. Gick upp 4.45 imorse. Frivilligt! Vi skulle till Gbg och ta en dagstur till Fredrikshamn och eftersom det var tvunget att bli kollektivtrafik så fick det bli så tidigt. Hade ju inte med A som tur var. Det hade han aldrig orkat. Men det gick bra med dom andra. Så vi åkte färja, barnen lekte där, spelade lite och sen var vi framme. Vi hade inte så mycket tid på oss innan färjan skulle åka hem igen så vi gick och köpte en läsk var till E och V. Sen var det hem igen som gällde. Världens dyraste och mest krångliga läsk! .

Men barnen har haft kul och har nu slocknat i sängen. Var inte hemma förrän 22 och då var det bums i säng som gällde.

Jag sitter nu och försöker rensa skallen lite. Det susar av allt oväsen idag och jag är lätt gungig i kroppen/skallen. SKa snart lägga mig jag också. Det ska bli så skönt att jag har sovmorgon imorgon!

Berättade fö för mor idag (vårt resesällskap) och hon visste inte riktigt vad hon skulle säga.

• jeng

Melva,
    Trist att inte nyheten mottogs med glädje! Men hon kanske vet att ni har tvistat i frågan redan tidigare? Hoppas det blir gladare när hon fått fundera lite!