• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

sthlmstjejen: nja, L bad mig fundera över mitt beslut om att behålla och det var jobbigt att höra det (fast väntat kanske). Och det mor sa var väntat så det bryr jag mig inte så mycket om iofs. (Det var nog bara första barnet hon blev lite glad över).

Jag är bara lite bitter över vändningen det har tagit och att jag fortfarande inte kan lita på L i krissituationer (han flyr).

• Vilda Tiger

melva
    FÖrstår att det är jobbigt att upptäcka sånt då det verkligen gäller. Det är ju nu han inte ska fly, då ni behöver hålla ihop! Kramar till dig. Du är stark.

Carina
    Hur kan du hävda att en häst inte kostar mycket?! :-O Det var inte din egna, menar du, utan du lånade den från en privatperson?

• lille08
    Carina: Jag kan inte heller mycket om bilar, så den biten överlåter jag till min sambo! Men nu har vi två bra bilar, en minibuss och en Volvo V70. Fast även om V70:n är hyfsat stor och är en combi så är den ändå alldeles för liten om man ska ha med sig fyra barn, syskonvagn och två hundar! När alla ska med är det minibussen som gäller!

Att ha egna hästar måste kosta mer än att rida på ridskola?! Min brorsas tjej hade häst några år och jag tyckte det verkade vara en himla massa utgifter hela tiden med hästen.

Melva: Inte roligt när han flyr i situationer du behöver honom mer än någonsin. Tänker på dig och hoppas allt löser sig till det bästa! *kram*
  • Melva

VT: tack, men jag vete sjutton. Hoppas vakna och märka att det bara är en mardröm. Känns så j-a absurt allt.

Ska barnen syssla med hockey, golf (min stora fasa då jag inte är ett dugg intresserad) eller hästar får dom banne mig bli proffs sen .

• Melva

lille08: tack du också.

Det bästa kanske är att han sticker, då slipper jag den gnagande oron hela tiden iallafall (det här är ju inte det som skapat det, den har funnits där väldigt länge och har varit ett av våra stora problem sas, därför var det väl väntat). Men det är ju inte vad jag vill. Jag vil inte behöva välja öht...

• luzorsus

ja ha en egen häst kostar ju massor,stallplats, foder etc etc etc....listan kan göras lång....därför många bara är fodervärdar..

• sthlmstjejen

Melva: Haha, ja proffsen tjänar ju riktigt bra!

Förstår iaf din känsla som du har för L, att sticker han så behöver du inte oroa dig för OM han ska göra det eftersom det redan är gjort. Så kände jag förut, när vi krisade. KRAM!

• Lana

Jucea;ÅÅÅH GRATTIS.va roligt
    äh ditt jobb är skit,hoppas vekligen du får det bättre på nästa avdelning.ska du göra samma där?
    ja du förtjänar ngt MYCKET bättre gumman.

sthlm; Duktiga Frida

Melva,säger som sthlm,d låter deppig.men jag kan förstå det.har ha sagt helt att han inte vill?det är som vt säger det ju nu ni ska hålla ihop.fy va trist.det är ett jobbigt beslut att ta själv och jobbigare när ni vill olika. :-/ många kramar till dig.

hockey behöver dock inte kosta mer än medlemsavgift och hyra av utrustning.oftast kan skridskor mm köpas second hand.Mikael försöker övertala mig men jag står fast vid att det är dyrt men hans ord.

• jeng

oj vad ni skriver! ja jag har piggnat till igen, verkligen konstig förkylning... och glädjande nog så har mina sd blivit mkt bättre sen vi skrev kontrakt på huset i fredags!

idag har vi också hittat bil. det blir troligtvis en vw touran 7sitsig. liten och smidig familjebil som är superrymlig invändigt och inte heller direkt dyr. vi provade också en ford s-max som vi gillade, men som kändes lite lastbil att köra typ, och sedan har vi tittat på saab 95. så om vi inte hittar en vw touran beggad så blir det troligtvis en saab 95 för de är ju lättare att få tag på. hade velat ha en ny vw touran, för de sjunker inte så mkt i pris, plus att det känns säkrare. men iom alla husrenoveringar nu så köper vi en beggad istället och sen kan man ju alltid byta upp sig igen om 1-2 år när man har mer koll på ekonomin.

verkar som att allt är klart med banken nu i veckan så att vi kan åka på måndag och fixa allt och få nycklarna så vi kan börja riva!!!

• Vilda Tiger

jucea
    Gott att ni hittade en bil ni trivs med.

Melva
    Oj då... det låter som om ni har fått det värre. Du är alltså på riktigt rädd att han ska sticka från er nu? Bara dra? Hur går det med terapin, kör ni (du) fortfarande på det? Ni har inte pratat om det mer sedan du sa att du har bestämt dig för att hålla barnet? Många frågor, jag vet, men du behöver inte svara på det som du känner är för privat.

Jobba idag. Och så en vän som är här i gbg på konferens från Zagreb, och vill träffas någon kväll. Jag hinner inte! Men jag har lagt ut en förfrågan nu 0m hon vill komma hem till oss imorgon kväll. Marcus är inte hemma då och det hade undlättat mkt att kunna vara hemma med Lyckeli på kvällen. Annars får jag åka in till stan och träffa henne på hotellet antar jag.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8