• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Kvack

Melva: tråkigt att han bara drar.

Jucea: lycka till med huset och bilköpet.

H tyckte scouterna var jätteroligt. Kul för jag tror att det passar honom.

• jeng

oj då, vad ovanligt det är här hemma idag på morgonen. vaknar till att ph har totalt ombestämt sig vad gäller bil, så nu lär det bli en v70 i alla fall.

• Melva

Han har inte sagt att han bestämt sig för att sticka, men som han säger: "jag vill ju inte lämna dig, men jag vet inte hur jag gör". Tack för den. När jag påpekar det för honom så heter det bara "ja, men jag har ju inte sagt att jag lämnar dig". Nä, han har heller inte sagt att han självklart stannar kvar. Det är den där osäkerheten som är problemet i stort.

L är kramig och gosig på alla sätt och vis. Jag är avståndstagande. Jag klarar inte av den här situationen så bra och han bad mig ju tänka över det en gång till. Jag har dock bestämt mig och jag kommer inte ändra mig. Så jag gissar att sticker han inte nu så gör han det om ett år...

Jo, vi går båda fortfarande till terapeut och jag hoppas han fortsätter även om han drar. Han behöver det. Jag med, men jag vet inte om min terapeut är så där super. Hon ska ju hjälpa mig hantera L sas, men hon talar mer om för mig hur jag ska göra med barnen än han, typ.

Det enda jag kan tänka på är hur jag ska orka med allt själv. Jag känner redan av karpaltunnelsyndrom och fogarna.

• sthlmstjejen

Melva: Jag blir så himla arg!!! Alltså, han visste vad han gjorde när ni hade oskyddat sex och ändå får jag känslan av att han skyller det på dig eller iaf tycker att det ska ske på hans villkor. Dvs att han stannar om du gör abort annars ska du fundera på om du verkligen vill gå igenom detta helt ensam. Vet inte hur er relation ska bli bra av det? För hur känner du för honom när han beter sig sådär?

Och det där kramandet och gosandet kan jag inte förstå, det ger dubbla budskap tycker jag!

• sthlmstjejen

Förresten är det någon mer som har ett barn som VÄGRAR sitta ner? I vagnen ska hon skrika för att hon vill stå, i matstolen äter hon 2 tuggor sen ställer hon sig och skriker: mamma och när jag försöker sätta henne igen blir hon galen så hon får gå ner på golvet och vara utan mat då.

• Melva

sthlmstjejen: tja, maken i ett nötskal. Nä, han skyller inte på mig, man har har väldigt svårt för att ta ansvar för vad han gjort. Som sagt, han vill fly, har alltid gjort det när det är jobbigt. Det är lättare än att konfrontera och ta hand om det.

• Melva

sthlmstjejen: hon kanske är så inne på att gå just nu?

• sthlmstjejen

Melva: jo det är nog så, hon har ju precis lärt sig det.

• Lana

sthlm; elly hra gjoirt så et tag nu emd,det är viktigare att vara på golvet än att äta är bara hälften av vad hon brukarpå dagarna,men hon är nöjd och fullt upptagen.försöker så gott det gåtr med mellanmål mm ist.

melva;så himla trist att han göra så.fy vet inte vad jag sk säga,men tänker på er.

• jeng

Nu iväg till kuratorn och sen fackförhandling efter det. Det är idag det ska avslutas var det tänkt, och jag ska tvingas flytta på mig till en annan avdelning... Lagom absurdt, men sånt är livet! Nu ska jag bara fundera ut hur jag inte behöver jobba mer efter semestern, utan kan gå hem direkt istället... Det diffar ju 4 veckor tills jag får lov att gå hem o ta ut fp för tage...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8