• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Var ju till tandläkaren med A idag. Kom dit och det första hon sa var, Ja du behöver ju egentligen inte komma hit, du kan ju det här nu. Så här får du en tandborste till A. Sen räknade hon tänderna och sen var det hejdå. Såg också att kindtänder är på väg igenom, men det visste jag ju redan.

Ikväll ska jag handla inför hans födelsedagskalas till helgen. Och hitta ett par byxor till mig. Behövs nu.

Jag är trött, men inte så som jag varit dom senaste dagarna. Fick sovet en del inatt också, kanske mest för att jag faktiskt lade mig rätt tidigt . Jag får sluta sätta på tvättamaskinen så sent.

Fast ikväll kommer ju finalen på SYTYCD och den SKA jag se .

• 3 barns mamma84

Detta ärförsta gången med äl stickorna.
    jag känner mig inte pressad alls tycker det är spännande att se hur det blir

• KaOl

vi använde äl-stickor nu när vi "tillverkade" Måns; jag hade ju haft ett missfall precis innan och var lite osäker på hur/om min kropp hade kommit igång som den skulle efteråt.. Jag är ju inte jätteung . Tror att det handlade om lite terapi för min del, få ngt annat att tänka på än lilla Ärtan.
    På tal om Ärtan så var jag o tog cellprover idag; tänk att det fortfarande känns jobbigt att gå in i undersökningsrummet där de upptäckte att Ärtan dött (vi skulle bara på vanligt VUL, misstänkte inget..)!! Det är ju 2 år sedan nu och jag har fått världens mest underbare kille...

• Vilda Tiger

KaOl
    Sådant går nog aldrig riktigt över... Vilket tur att ni har Måns nu! Men sorgen över de barn som aldrig kommer ut kan man nog inte slippa, utan bara lära sig att leva med.

Carina
    Skönt att du itne känner dig stressad och pressad av dem.

Melva
    Var det då ni försökte få E som ni försökte aktivt i ett år? Jatg börjar känna mig lite nedslagen av att snart ha försökt i fem månader, men det kan ju ta lite tid.

Heidi
    Vi kollar också SYTYCD. Jag bara äääälskade det nummer där Melissa och Ade gjorde bröstcancergrejen. Oj va jag tjöt...

• Melva

VT: ja, det var när vi försökte få till E. Jag började bli stressad när det närmade sig året utan att det tog sig och skulle precis till att ringa för att få bli undersökt när det blev plus på stickan .

• sthlmstjejen

Melva: Men vad konstigt! Tänk att det kunde ta 1 år att bli gravid med ettan och sen med de andra har det gått lätt (vad jag förstår eftersom du har dem tätt!)

KaOI: Jo jag kan förstå om du använde äl-tester, men kändes det inte pressande att NU måste vi ha sex annars blir det ingen bebis?

Själv har jag blivit väldigt lätt gravid, inom 1-2 mån så det är väl därför jag inte förstår poängen med testandet, men så har vi sex ofta också.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Vi har sex varje dag nu då vi försöker få till ett syskon till Lyckeli, och det kan ju inte behövas oftare än så, tycker jag.

• 3 barns mamma84

Jga har nog lätt att bli gravid tror jag.
    Det var första ligg och jag fick ebba men det var inte än planerat.

Sen 4-5 försök med att få didos så det var ganska snabbt det med.
    Så nu är det 3 försök om inte 4 så vi få se hur det blir nu jag hoppas så in i haha
    Men om inte så upp på hästen igen.

Jag beställde äl testar bara för att vara säker på att jag har dem
    Och att jag prickar rätt.
    Har inte haft så mkt trådiga flytningar bara 1gång i förrgår och idag fick jag stegring som jag skulle få 3-4 sep idag bara 1 så jag hoppas nu.
    Sen hoppas jag att jag inte mår illa när det är över 8 timmar nog är det 9-10 timmar med bil till Dk då vi måste äta och låta barnen få springa av sig lite.
    Så annars om man får illa så får man köpa åk piller om det kan hjälpa då.

• sthlmstjejen

VT: Nej det låter ju mkt Riktigt så ofta har vi inte haft det även om jag velat :-O

• jeng

Hahahaha! Apropå pressen att sexa om man får markering på ÄL-stickan. Minns ni inte i VÄNNER där Monica och Chandler bråkar som bara fan eller är skitsjuka osv, men lurar varandra till att sexa ändå!! Hihihi...

Jag tror inte att ÄLstickor hade varit min grej, vi har inte ens brytt oss om när ÄL är, utan bara haft sex när vi har lust! Dock brukar det bli så att jag får mer lust just runt ÄL, så det kanske är naturens sätt att sköta det hela lixom... När jag satt där i vintras och fick minus på minus trots att jag kände mig gravid så kändes dedt som att det tog en evighet och att vi aldrig skulle få plus igen, MEN nu när man väl är gravid så känns det inte alls som att det tog tid, utan det känns bara helt perfekt att det blev när det blev! Så det är ju en tröst till er som väntar på plussen!!! För visst längtar man, och jag själv önskade mig ju en 09:a så det bara blev ett skolår mellan barnen tex, eftersom vi kommer bo på ställen där de olika skolstadierna ligger i olika byar osv... Plus att vi ville ju ha barnen tätt av flera andra anledningar också! Och i våras så kändes det som att tiden bara rann iväg och OJ vad ted kommer hinna bli gammal osv. Nu känns det helt perfekt att få en ny bebis då Ted närmar sig 1.5!!! Så jag lovar er att visst kan det kännas jobbigt när minusen kommer, men alla de där anledningarna som man har till varför man vill ha plusset, de kommer man att glömma sen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8