• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Melva
    Jag toror just som du, att psyket spelar bara in då man är så himla stressad att kroppen ballar ur, men då ska det mycket till... ärligt talat så har jag tänkt precis som du sa, att jag nog borde vänta och få en höstbebis istället. Får se om jag lyckas lura äggen.

Luz
    Ja, det är annrlunda att börja jobba igen. Jag är på min tredje vecka nu men måste säga att det gör över förväntan. Nu är jag mammaledig 33 % så jag ju hemma nästan två heldagar. Gott! Det underlättar det hela, och så vet jag ju att Marcus är hemma med Lyckeli och har det bra då jag är på jobbet. De hittar på massa kul och då jag kommer hem har jag ofta massa energi att ta hand om Lyckeli. För att inte tala om vilja! Ojoj, jag längtar ju halvt ihjäl mig under dagarna.

• Melva

VT: glömde en efter mitt Gör det!
    Sen var det senaste inlägget riktat till sthlmstjejen istället för mig?

Jag har ont i huvudet och känner mig snurrig. Sjuk. Hinner inte med det nu, ska ju fixa allt inför As kalas till helgen.

sthlmestjejen: jag vet, jag vet.

• 3 barns mamma84

Här gick man upp klockan 06.30 barnen har ätit och kläderna är på.
    Ute regnar det fy inte kul alls.
    Sen ska man ut i regnen för att lämna dem på dagiset.

• Vilda Tiger

Japp, det senaste jag skrev till Melva var riktad till Sthlm.

Melva
    Är du ensam hemma med barnen idag? Dagis för E? Jobbigt med yrsel... se till att äta och dricka ordentligt så du har bra förutsättningar för att klara dagen.

Jag är på jobbet, jag. Dags att sätta igång dagens aktiviteter. Svenskundervisning heeela dagen idag.

• KaOl

vt: vad perfekt att "mjukstarta" med att vara mammaledig på 33%; det hade jag oxå velat! Vill naturligtvis att J ska få vara hemma med M (som han är, kommer att vara hemma på heltid till jan och sedan halvtid ngra mån), men jag vill OXÅ !! Det är som du säger, man går där och längtar längtar längtar hela dagen!!

• Vilda Tiger

KaOl
    Jamen precis. Jag är jätteglad att jag kunde få ett så bra schema, men inser ju att det är för att min chef har kunnat pussla ihop det så att jag håller vissa kursen nästa år istället. Bra att det går! Och Marcus jobbar ju halvtid nu med, bara det att det passar så bra med de dagar jag är hemma. Det krockar bara två dagar i månaden och då finns penionärs-farfar på nära håll.

• Melva

VT: vad skönt att ni har ett så fint förhållande till dina svärföräldrar.

Ja, jag är ensam, L jobbar som vanligt. Sen ska han träna ikväll. Lika bra det, jag får mer gjort då. Knappast så att han kommer städa undan sånt som behövs innan den stora städningen ändå på kvällen.
    Nä, jag knaprar alvedon.

Nu är det dock dags för både V och A att få sova lite så då ska jag också vila.

MEN vad märkligt det känns att E inte är hemma!

• sthlmstjejen

Har en sjuk man här hemma, undrar om han åkt på influensan som det skrivs så mkt om. Han är så hängig och orkar typ ingenting, har feber och förkyld. Egentligen är jag inte orolig för svininfluensan, tycker att det är uppförstorat, men det är klart att man blir lite orolig ändå.

Nu har jag och F varit och storhandlat, usch vad trist det är (om man inte får ha det som "egentid" då är det jättetrevligt, eller hur Melva? ) men det är iaf skönt att ha en massa mat hemma nu och slippa handla på ett tag igen.

• Lina S

Heidi - näää va kul, GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det ska bli så spännande när det närmar sig för alla bebisar att komma ut

Jucea - vilken vecka är du i nu, över 20 va?

Idag ska vi titta på det andra huset, kul. Hoppas det blir av denna gången, nu är det i alla fall inte fler köpare inblandade Men vi ska ju sälja vårt också! Då får ni se vår hus på hemnet om ni vill fast jag kan inte länka det själv för det får man inte!

Elliot har börjat bli ledsen igen när jag lämnar honom på förskolan. Men det är inte så farligt för jag vet att han blir glad på 1 minut och har jättekul med sin bästis hela dagen och är jätteglad när jag hämtar honom och säger hur kul de har haft. Det är det jag tänker på när jag lämnar honom gråtandes...

Sam har börjat stapla lite här hemma, inga längre sträckor men i alla fall frivilligt 5-6 steg, och han gör det ofta. Nu är det  nog inte så långt kvar tills han går helt. Jag tycker han är tidig med sina 13 månader fast han är bland de sista här men jag är van vid Elliot som gick när han var 15 mån.

Har en kompis som gjorde nupptest idag, hon är jätteledsen för hon fick inte så bra värden. 1 på 59 Så nu blir det fostervattensprov. Många tankar far runt i hennes huvud nu, hon vet inte vad hon kommer att göra om det visar på något fel... Svårt att göra abort bara för att barnet har DS ju, man älskar ju barnet för det. Vad hade ni gjort?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Jag håller tummarna för att ni får det hus ni ska titta på idag! Kul att ha sina bästa vänner mittemot.

Ang det där med ds och abort... jag förstår dilemmat men jag hade själv inte klarat att ta bestlutet om abort. Då vi väntade Lyckeli sa läkaren att han kunde ta massa prover för att kolla hjärtfel osv och så kunde vi ta beslut om att fortsätta graviditeten efter det, men det var aldrig på tal för oss att göra de där testerna. Samtidigt så är jag ganska så naiv och tror att allt ska gå bra. MEN jag ser heller inte något "hemskt" i att få ett barn med ds. De är ju underbara små ungar! Inte som alla andra, okej, men helt fantastiska och fina precis som de är. Jag hade nog aldrig ens tagit nupp och fostarvattensprov, tror jag. Så slipper jag ens få tankarna om vad jag skulle göra om det vore så att siffrorna visade hög risk/chans eller hur man nu ska uttrycka det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8