• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Idag på morgonen har vi varit på ultraljud. Blev flyttad från den 29/1 till den 28/1 och allting såg bra ut med lilla bebisen. Har lagt in ett par bilder i min blogg om ni vill se:
    lindaskriver.blogspot.com

• Vilda Tiger

Lille
    Va härligt att allt såg så bra ut! Man blir ju alltid lite extra lättad då man har fått göra RUL.

Jucea
    Det är så himla trist, allt det här åp ditt jobb... alltås, det SKA inte få bli så då man är tillbaka efter att ha fått barn. Det bara inte får. Men uppebarligen sker det ju och nu kan du kanske trösta dig med att de mister dig sedan, att du kommer att flytta och inte mer arbeta för de grisarna.

• 3 barns mamma84

Stegring på äl stickorna
    Bilderna finns på starka bilder
    Äl stickan över tagen idag 1 sep så nu hoppas jag på bebis i magen i sep

• Lina S

Lille - söta UL-bilder! Synd att hon inte ville tala om könet. Jag tror att du får en liten flicka denna gången

Har inte läst på ett tag så det blir inte mycket kommentarer...

Vi ska nog titta på ett likadant hus i veckan som vi budade på. Jag vet några som vill sälja, de har sålt 2 ggr men köpet gick tillbaka båda gångerna då köparna inte fick sålt sin lägenhet. Så jag vet att de vill sälja men ligger lågt för de vill inte köra ut en annons nu igen, då börjar ju folk undra vad som är fel med huset. De har en tomt så de har inte panik.
    Huset är som sagt likadant, men läget är inte lika bra, men ändå ett av de bättre med eftermiddags och kvällsol. Då kommer vi att bo mitt emot våra bästa vänner, kul. Och de har 2 pojkar i exakt Elliot och Sams åldrar!

Jag har bestället ett jättefint smycke på nätet som jag fick hem idag
    Det är ett silverhalsband och med 4 hängen i. En 1:a där det står Elliot med hans personnr på baksidan (ja inte de 4 sista såklart) och en 2:a där det står Sam med hans siffror på andra sidan och ett silverhjärta där det står Steve och datumet då vi träffades på baksidan och sen är det ett transparant plexihjärta också! Det blev jättefint!

Idag börjar Elliot sin gymnastik, det ska bli kul. Och min friskis o svettis börjar, idag blir det step dans!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sthlmstjejen

lille: skönt att allt såg bra ut på ul och att du blev flyttad en enda dag Jag har blivit flyttat 2 dagar vid varje barn, tyvärr åt "fel" håll Synd att hon inte ville säga vad det är för kön, är de rädda för att man ska göra en sen abort för att könet är "fel" eller vad?

Lina: smycket låter jättefint!

lana: ja jag är egentligen inte orolig över maten, antar att hon äter när hon är hungrig. Får se hur det ska gå på dagis, hoppas att hon sitter ner där Men det är jobbigt om man ska nånstans och hon konstant skriker i vagnen och ska ställa sig upp.

• sthlmstjejen

carina: varför testar man med såna stickor egentligen? borde ju räcka med att ha regelbundet sex? Har aldrig förstått poängen men har ju läst här på fl att många testar, men det verkar så stressande och pressande tycker jag.

• Vilda Tiger

Jag har aldrig testat äl och känner att jamen om de INTE visar en stegring så går jag sönder, så det är bättre att kämpa på och sexa regelbundet om man vill ha barn. Det är min åsikt. Jag skulle stressa upp mig över alla test.

Lille
    Jag skrev på din blogg med; Jag tror du får en tjej och att hon kommer 2 februari. Skönt att allt såg bra ut!

• sthlmstjejen

VT: Ja så skulle jag nog också känna Jag har varit tillräckligt nervös när jag testat gravtesten, eftersom det är så stort att se plusset! Alla gånger jag varit gravid har jag vetat det innan, men ändå på nåt sätt trott att jag känt fel. Men när plusset kommer är man ju tvärsäker och börjar skaka! Tänk om jag skulle äl-testat också, skulle varit helt knäckt!

• Melva

Äl-test hade jag kunnat prova om vi hade fått försöka länge innan jag blev gravid (som länsgt har vi försökt aktivt i ett år och då hade jag inga test), men annars hade jag nog blivit gott stressad av dom. Mer verkstad än trevligt tror jag. Vilken press, tänk om man grälat, tar ett test med bra resultat och så ska man hoppa i säng hux flux då? Nope, inget för mig.

lille08: gott att allt såg bra ut .

Lina S: hoppas ni får det här huset istället då . Om dom inte vill sätta ut annons så blir det väl inte så många som budar heller.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8