• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

heidi,
    håller tummarna att det inte blir något mer! om du är i v 7 så låter det ju som det kan vara en blödning som kommer runt menstiden, vilket ju är rätt så vanligt ändå! det viktiga är ju att det inte ökar eller att du får riktigt ont. lite mensvärk det är ju normalt i början av graviditeten!!! hoppas du kan sova gott inatt och att inget mer händer!!! *kramar*

• goshheidi

Tack för att ni finns här med era lugnande ord! Man blir bara så nojjig. Hade inte en enda blödning med F. Hoppas det bara är en "normal" blödning! Läste runt lite på nätet och det finns en massa olika saker som kan orsaka blödning. Ringde och fick tid till privat gynekolog på fredag morgon klockan 9 så vi behöver vänta "bara" en dag. Men imorgon har vi en fullspäckad dag med IKEA och besök till farmor. Så jag hoppas jag kan släppa alla hemska tankar en stund och att det inte kommer mer blod. Nu måste jag gå och lägga mig. Har varit en rätt tung dag idag med. Musiklekskola, storstäd och sandlådebygg ute på gården m.m.

• Lana
    lille08 skrev 2009-09-02 20:06:35 följande:
    Heidi: Håller tummarna för att det inte är missfall utan helt ofarliga blödningar. Jag hade ju blödningar i början av denna graviditeten som jag trodde var mens. Den första höll i sig i hela 9 dagar. Hade jag vetat då att jag var gravid så hade jag absolut trott att det var ett missfall... men nu trodde jag att det var en ovanligt långdragen mens istället...Hoppas du kan få komma in och göra ett vul så du slipper oroa dig utan vet vad det är som händer! *kram*
    hade det inte varit för jag testat minus kunde det vart så för mig nyss hade blödning i 2v och det började 1v innan mens skulle kommit.dock har det ju bara gått en vecka efter den slutat men jar ju testat minus så men annars hade du givit mig hopp,men jag kanske är låghormonare

heidi; hoppas det inte är det.fast det tror jag inte.är ju vanligt med blödningar i början.kramar till dig.
  • jeng

tro det eller ej, men nu har vi köpt bil!!! skitbilarna som jag totalvägrat att titta på för de var så usla förra vändan vi skulle köpa bil (3-4 år sedan) visade sig ha genomgått en total makeover på alla sätt och vis, och var nu helt fantastiska! såklart var det makens favorit också (ford mondeo) som han har tjatat om, så idag fick han 2 alternativ av mig - en bensinare som vi fick jättebra nybilserbjudande på, och en diesel. vi provkörde båda, och han konstaterade att han ville ha diesel, så då blev det en jättefin begagnad bil med några månaders garantier kvar på så man hinner se över och lämna in den om man hittar nåt!! gud vad skönt att ha det klart...

• goshheidi

Hur är det för dig Jucea och ni andra som är gravida igen? Fick ni ömma bröst i början? Jag kommer ihåg att jag hade jätteont i mina bröst med F och de blev jättesvullna i början. Nu känner jag inte alls av nåt sånt. Kan det bero på att jag fortfarande ammar F morgon o kväll?

• goshheidi

jucea, grattis till bilköp! Ford mondeo är bra har jag hört :)
    Vi funderar på en VW passat... Men vi måste nog vänta och se hur dethär utvecklar sig först...

• Lana

jucea;härligt,grattis till bilköpet. ford är bra tycker jag,vi har en focus flexifuel.såå nöjd.

• lille08

Heidi: Nej jag kände inte av ömma bröst alls i början av denna graviditeten. Det är först nu som de blivit det!

Jucea: Grattis till bilköpet!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8