• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lina S

Heidi - jag har aldrig haft ömma bröst i början under någon av mina grav!

Jucea - shit v. 25 redan....
    Vi har en ford mondeo och är jättenöjda. Fast ac-n är kass och det är den på många ford mondeo tydligen...

Tack för alla funderningar ang. nupptestet.

Måste titta vidare på bachlorette nu, spännande ju...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

lille; hade det inte varit för jag testat minus kunde det vart så för mig nyss hade blödning i 2v och det började 1v innan mens skulle kommit.dock har det ju bara gått en vecka efter den slutat men jar ju testat minus så men annars hade du givit mig hopp,men jag kanske är låghormonare
     äh skriver det riktigt istället

• KaOl

heidi: håller tummar o tår för att allt är ok! jag hade oxå blödningar i början av graviditeten m måns- o det gick ju bra

• jeng

heidi,
    jag tyckte inte att brösten ömmade så som de gjorde sist. det kan ju bero på att de krympte ihop så dant efter amningen så det fanns mer skinn att växa i nu! tror säkert det kan ha att göra med amningen också, då är de ju redan svullna, så man känner kanske inte av det på samma vis.

tack för alla grattisar. ja ford mondeo har fått skitbra i massor tester, och spöar tex v70 och saab 95 stort. enda anledningen till att vi inte tittat med den tidigare är att jag totalvägrat efter katastrofbilarna de hade för 3-4 år sen! men men nu är jag glad att vi tittade på dom till slut

Lina, acn verkade riktigt bra i bilen. men det är väl olika från bil till bil också, det har ju med små läckor osv att göra. det är ju några månaders garanti kvar på bilen så man får ju gå igenom den rejält nu! vi ska lämna in den till bilprovningen också på sån genomgång! det kostar ju inte så mkt.

• Vilda Tiger

Heidi
    Du anar inte vad jag håller alla tummar för att blödningen ska vara ofarligt! Berätta för oss med en gång på fredag va de såg på vul-et, är du snäll.

Jucea
    Grattis till bilköpet!

Lana
    Snart är det du och jag som står på tur för att få plussa, tycker jag.

Jag har ränt i stan med en vän som rä på konferens här från Kroatien. Det var tre år sedan vi sågs så det var väldigt roligt att prata om ditten och datten. Hon är amerikanska men vi läste kroatiska tillsammans i Zagreb. Hon bor där med sin man och sina två barn. Lyckeli hade det skitlattjo på Konsum där jag och Tina Lee handlade typiska svenska varor, och sedan lyckades vi missa bussen hem. 45 minuter fick vi vänta i Mölndal och det var tur att jag hade med mig en burk ätklar gröt. Det fick bli kvällsmat där i busskuren. Hon somnade som en gris då vi kom hem strax efter nio. Inte konstigt för hon ville inte sova i em alls, vilket hon brukar göra en timma. Kanske snart dags för bara en sovning på dagen?

Rimfo
    Nämen du... va det snörpte till i hjärtat då du skrev att storasyster knuffar lillasyster då hon ska försöka lära sig gå. Tur att hon får en paus så hon kan träna i lugn och ro ibland iaf.

Melva
    Du behöver inte sluta prata om det! Ursäkta om jag frågar, men är det jättetight med pengar nu då? Är det precis så ni kommer att klara er, och är det därför han vill öka inkomsterna nu då det kommer en bebis till? För det kan ju ordna sig i början, då barnen är små ännu, men jag kan förstå att kostnaderna ökar mkt då de blir lite äldre. Men dit är det lång tid, eller hur?

• jeng

Melva,
    Jag undrar som VT. Alltså ni har ju barn sedan tidigare och har ju det mesta som man kan tänka behöva, antar jag? Visst kostar blöjor och annat förbrukningsmaterial, men det klarar man ju på barnbidraget!

• Lana

VT;tycker jag med

ååh va kul att du hittade en lucka så glad för din skull att du fick träffat henne.

• Melva

Vi har det inte superfett, men inte supertight heller. Vi har så vi klarar oss, mycket tack vare att vi bor så billigt. Jag tror bara att han har ju bestämt sig för att det räcker oc han har otroligt svårt för att ändra sig. Min inkomst kommer dock bara öka from nu egentligen (förutom i korta perioder), men det räknar han inte med...

Ja, barnen kostar ju inte så mycke tnär dom är små och i takt med att dom blir större så kommer jag också börja jobba ju..

• Melva

goshheidi: håller tummarna för att det är helt ofarlig blödning.

VT och Lana: jag hoppas ni får pluss snart, om inte annat för att slippa vara höggravida på sommaren

• jeng

Melva,
    Hur blir det med boendet osv då med en till? Har dålig koll på hur ni bor. Det är kanske såna saker han tänker på, att ni börjar närma er det antalet barn då ni behöver större (och därmed dyrare) boende, större bil osv?? Jag skulle ju inte bli förvånad, för VI tänker ju så nu med TVÅ barn hahaha!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8