Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Blåögon
    mosterYster skrev 2009-07-07 13:19:02 följande:
    Tycker att Aldi och Lidl är ungefär lika. Pennymarkt, däremot, känns lite sämre och skabbigare. Rewe och Toom är inte bättre, men dyrare. Fast bäst (näst efter saluhallen förstås) är Check Point!
    Checkpoint har jag aldrig handlat på, hur står sig Plus-kedjan? Minns även att COOP var väldigt stort i tyskland iallfall i Dortmund.

LIDL och Famila var störst i Soest där jag bodde.
  • Cornellia

Pinsamt vet jag inte, men jag handlar inte där. Trivs inte i miljön, och det jag vill ha finns inte.

• mosterYster
    Blåögon skrev 2009-07-07 14:27:17 följande:
    Checkpoint har jag aldrig handlat på, hur står sig Plus-kedjan? Minns även att COOP var väldigt stort i tyskland iallfall i Dortmund. LIDL och Famila var störst i Soest där jag bodde.
    Pluskedjan? Vad heter butikerna?

Coop har jag heller aldrig sett här (däremot i Schweiz), inte Famila heller.
  • February

Ja det är lite pinsamt faktiskt. Men jag skäms å andra sidan lite när jag köper euroshoppers varor på maxi åxå...

• Hedda89

Skäms man över vart man handlar sin mat eller annat mår man nog inte bra:)

• February
    Hedda89 skrev 2009-07-07 14:39:27 följande:
    Skäms man över vart man handlar sin mat eller annat mår man nog inte bra:)
    Vilken begåvad slutsats.
  • Rigmor Mortis

Nej. Jag brukar inte handla där men det är mest för att jag är så van vid ICA. Jag röstade inte eftersom inget av alternativen stämde riktigt.

• Lina007

Vi handlar där, men inte så ofta. Mina föräldrar handlar där ganska ofta dock och varken de eller vi tycker att de är sämre än någon annan mataffär. Det beror väl helt och hållet vad man är ute efter och om man prompt måste ha svenska märken på artiklarna. :P

• Den lilla sjöjungfrun

Ja ööööver skämigt, sätter kundkorgen över huvet varenda gång jag vistas där

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?