• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • vadskajaghetadå

jag skiter totalt i   vad andra tycker.

vissa märken är ju samma som i de vanliga butikerna, de köper jag. vart ligger felet liksom?

• Ulf Harrys Farsa
    mosterYster skrev 2009-07-07 16:42:02 följande:
    OK. Bojkotta IKEA. Bojkotta H&M. Bojkotta Siemens. Bojkotta Volvo. Bojkotta Mercedes. Bojkotta definitivt alla företag som har fabriker i Asien. Und so weiter. Shit. Blir lite svårt att klara sig nu, kanske? Läge att flytta ut i skogen och skaffa en ko som man matar med... ekologiskt hö som man själv odlar?
    Mercedes!!!! /slap :)
  • Fluskan

Jag bor på landet... skit dyrt så för mig är det lyx att handla på lidl...får sååå mkt mer för pengarna. Med tiden har man ju lärt sig vilka av deras grejer som är bra/mindre bra.. Men tycker i regel allt är prisvärt :)

• slangbella
    mosterYster skrev 2009-07-07 15:45:06 följande:
    De som jobbar på Lidl har samma anställningsvillkor som övriga inom Handels. Svensk lag.
    När Lidl först kom till Sverige såg det väl ändå annorlunda ut? Jobba 8 timmar i sträck utan rast osv. Eller har jag fel?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • nathalieluq

det är väl bra mycket pinsammare att tycka sig va så fin i kanten att maten måste kosta en viss summa för att få en plats i ens kylskåp??? Herregud.

• Free Spirit
    nathalieluq skrev 2009-07-07 17:27:56 följande:
    det är väl bra mycket pinsammare att tycka sig va så fin i kanten att maten måste kosta en viss summa för att få en plats i ens kylskåp???
  • Ejin
    slangbella skrev 2009-07-07 17:27:14 följande:
    När Lidl först kom till Sverige såg det väl ändå annorlunda ut? Jobba 8 timmar i sträck utan rast osv. Eller har jag fel?
    jag har jobbat sen det kom till sverige och jo. de var raster... efter 5 timmar måste man ha rast....
  • Queen70

Pinsamt att handlar på LIDL??...Det får väl finnas gränser för snobberiet??

De har bra mat. Roligare och bättre än på många andra ställen. Nackdelen är bara att "allt" inte finns.

• Ulf Harrys Farsa

Jag är generellt en motståndare till Lidl av andra orsaker, men jag skulle verkligen inte åka 10minuter med bilen för att spara 5:- på ett paket smör oavsett. Även om jag skulle storhandla och spara 100:- skulle jag inte sätta min fot där, dock är det säkert skitbra om man är lite ekonomisk.

• slangbella
    Ejin skrev 2009-07-07 17:45:24 följande:
    jag har jobbat sen det kom till sverige och jo. de var raster... efter 5 timmar måste man ha rast....
    Ok, jag överdrev väl kanske lite med 8 timmar, men jag kom inte ihåg hur det låg till. Har googlat lite och färskat upp minnet en smula

http://www.arbetaren.se/2003/41/nyhet1.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?