Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • regnbågspappan

Skulle aldrig sätta min fot på lidl WT affär.

• Puss och Kram
    LaFontaine skrev 2009-07-07 13:31:02 följande:
    Företag som inte tecknar kollektivavtal ska premieras! Kollektivavtalets fördelar kan enkelt tecknas privat. Föreningfriheten ska bevaras!
    Lite OT nu kanske... jag tycker det är bra med kollektivavtal men samtidigt behöver det inte bli sämre för att man inte har det.
    Så jag håller med, ursäkta men vissa fack sysslar med rena maffiafasoner till ingen nytta än för sig själva... Min man är egen företagare som är verksam i en bransch där han inte törs teckna ett kollektivavtal eftersom han inte vet hur han ska ha råd att uppfylla deras krav eftersom avgifterna (ett av de få som tar ut en avgift för att få teckna kollektivavtal dessutom) de kräver inte på rimligt vis kan täckas upp genom den timpenning han kan ta ut på marknaden. Han väljer då att inte anställa kollektivanslutna för att slippa bråk.

För övrig skäms jag inte över att handla på LIDL
  • Catti41

JAg småhandlar på Lidl. Orkar inte storhandla, dels pga kassasystemet (som är kasst...) och dels pga att mycket av det som vi använder inte finns där. Men idag var vi där och handlade kakor och jordnötter och bananer. Det är vår närmaste affär så det blir dit man går om det behövs mjölk eller jäst, typ.

Och nej, det skäms jaginte över. Jag tycker det är lite roligt att gå dit. De har väldigt märkliga erbjudanden och man hamnar alltid bakom någon som aldrig verkar ha handlat förr i hela sitt liv. "Jahaaaa, vill du ha pengar också..."

• Blåögon

Den lilla sjöjungfrun skrev 2009-07-07 15:12:04 följande:

Ja ööööver skämigt, sätter kundkorgen över huvet varenda gång jag vistas där
    Men Lidl som är så mysigt och låg granne med price-off?
  • Blåögon
    mosterYster skrev 2009-07-07 14:33:06 följande:
    Pluskedjan? Vad heter butikerna? Coop har jag heller aldrig sett här (däremot i Schweiz), inte Famila heller.
    www.plus.de/
    www.famila.de/
    www.coop.de/

Fast det kanske beror på vart i Tyskland man bor. Jag bodde i Nordrhein-Westfalen.
  • Den lilla sjöjungfrun

Skrikiga färger och dåligt sortiment, varenda gång man går dit får man ångra det lika snabbt då deras varor består av 90 procent chips och godis.
    Slutar alltid med att man hamnar på Maxi isället

• Free Spirit

Hmm..under på hvorfor det må være pinsamt å handle på Lidl?

Alle Lidl butikker her hvor jeg bor er nedlagt..men jeg handlet der når det passe så uten å SkJEMEST alls. Ikke alle varer var interessane..men endå fant jeg noe billig jeg trengte og det holder for meg.

• molekyl

Det var väl Lidl som förgiftade maten de slängde så att inte uteliggare skulle äta av den?

• regnbågspappan
    February skrev 2009-07-07 14:37:30 följande:
    Ja det är lite pinsamt faktiskt. Men jag skäms å andra sidan lite när jag köper euroshoppers varor på maxi åxå...
    varför hadnlar du på Lidl och euroshoppers varor om du skäms för det?? byter du förpakning på euroshopper när du kommer hem så inga besökare ska råka se att du handlat skit eller??
  • regnbågspappan

förresten jag har handlat på LIDL deras stora påsar e kanon till smutstvätt de som kostar 7 spänn eller.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?