Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • blomman88

Handlar där ibland och skäms absolut inte, varför skulle jag?..

Har köpt blöjor där några gånger och de är toppen! De enda som inte läckte när min kille var mindre.
    Handlar även köttfärs, fläskfilé och sånt när de har extrapris.
    Skulle däremot skämmas om jag köpte samma livsmedel i andra affärer för dubbla priset..

• blomman88

Det enda negativa med Lidl är att personalen alltid är lika otrevlig..

• amalie79

Nja, håller inte medom att de är otrevliga, däremot att de (iaf i vår Lidl) inte talar svenska, det kan vara lite knöligt. Men men, där är mestadels invandrarkunder, ett sådant område, så det är nog mer gångbart med arabiska!

• Sirendes

Inget av alternativen stämmer in på mig, jag tycker inte det skulle vara pinsamt men jag gör det inte, dock inte för att jag inte vill utan för att de inte finns här i närheten. Har bara ICA och Coop i närheten. Skulle som sagt inte skämmas för att handla där, men jag vet i o f inte hur kvalitén är heller.

• Stargirl

Vi brukar inte handla på Lidl men går in då och då. Gillar deras kryddkvarnar som är bra och billiga och hittar alltid ngt kul. Varför ska man skämmas för att handla på Lidl?

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • trädis

finns inget alternativ som passar mig.

vi har en LIDL relativt nära, och jag har vart där en gång. tycker absolut inte det är pinsamt att handla i lågprisbutiker, det är väl snarare smart?!

dock tycker jag inte de har jättebra utbud, och ska jag vara helt ärlig så var det inte så billigt som jag hade förväntat mig. tycker netto och willys har bättre priser i så fall.

världens lyckligaste mamma
  • Angel 1982

Nej varför skulle det vara pinsamt för?

Jag handlar inte så mycket annat där, men grönsaker ibland för att jag tycker att iaf LIDL här i stan har fräschast grönsaker av alla.

• Natosh

När jag var liten tyckte jag att det var pinsamt om jag tittade på kläder i affärer och råkade dra fram en tröja som var ful, liksom! Tänk om de andra klädshopparna trodde att jag tyckte den fula tröjan var SNYGG!! Fy vad piiiinsaaamt!

The moral of the story is: fy vad pinsamt att tycka det är pinsamt att handla i en viss affär ;)

• Arentorpbebis

var det inte likadant med willys förr? Att de va lite skämsigt att handla där?

• Garderobshylla

LIDL finns inte där jag bor, men skulle det finnas här skulle ajg smyga med att jag handlar där. Man skryter ju inte direkt över att man handlar på Willys om man säger så.
    Löljigt? Jajjemen men så är det.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?