• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • LaTjej

Tycker det är löjligt? Man får väl handla var man vill?

• Sirling
    SuzR skrev 2009-07-07 09:18:40 följande:
    ja det är en fördom!!! Vi har det rätt bra ställt och utbildning på universitet men det är väl bara bra att handla för mindre pengar så får man mer över till annat. Även om jag har pengar vill jag inte slösa bara för att jag kan! men jag förstår vad du menar....
    Jag menade precis tvärtom mot vad du tolkade. Bland mina vänner lågprisshoppar välutbildade höginkomsttagare mer än mina minde utbildade vänner som inte tjänar lika mycket...
  • SuzR
    Sirling skrev 2009-07-07 10:41:18 följande:
    Jag menade precis tvärtom mot vad du tolkade. Bland mina vänner lågprisshoppar välutbildade höginkomsttagare mer än mina minde utbildade vänner som inte tjänar lika mycket...
    aha ok. sorry
  • TheCoopers

Handlar inte där ofta men varför skulle man skämmas ?

Gud va barnsligt !

I'm the me I choose to be ...
  • TereseA

så löjligt..varför skämmas för att handla i någon affär över huvudtaget..ja..verkligen barnsligt och bortskämd en aning.Tämk på dem som inte har någon mat.Väx upp!

Akiim är mitt liv 071004
  • trebarsmamma

jag gillar deras blåbärssoppa och kräm. dom har ju fått in en hel del svensk mat och mjölk och sånt med, deras frukt och grönt är det inge fel på häller,

jag skäms inte att handla där, men tycker att deras kassaor är så stressande

• amalie79

Vår Lidl har Arlavaror, jättefina grönsaker och frukter till bra pris. Kattmaten är bra, likaså kattsanden, glassen jättegod och de har rättvisemärkt te.

Det är ingen affär jag handlar i dagligen, men det blir en tur dit varannan vecka ellerom det finns något spännande i reklambladet.

• Lycklig Mamma

Jag har köpt blöjor på Lidl samt fyndat grillkol till bra pris, men inte så mycket mer. Jag åker hellre till min favoritstormarknad där jag får allt och inte behöver ränna runt i flera butiker. Har jämfört priser på Lidl och Maxi, bl.a knäckebröd och annat bröd var dyrare på Lidl - vet inte om det var tillfälligt, men jag tycker inte att det är värt att handla på Lidl för att någon vara är lite billigare än på andra ställen.

• Mirka

Jag handlar där utan att skämmas. Vissa grejer i deras sortiment är bra mycket bättre än andra.

och de har inte dåliga arbetsvillkor heller

• Nelio

Prova deras mörka choklad J.P den är fantastisk. Handlar också musli coh deras lätt öl (bruna små flaskor) Korvarna och smörgås påläggen är väldigt bra kvalilte. Vanilj Glassen är strålande.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?