• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • slangbella

Nej, jag handlar inte där. Jag bojkottade dem från start eftersom de hade så urusla anställningsvillkor. Har det blivit bättre månntro?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • beEMbe

Töntigt å skämmas över att handla på lidl typ medelklasskomplex, med andra ord fattiga människor som vill leka medelklass skäms, rika och medelklass skulle aldrig bry sig om sånt.

..........love my kids..........
  • regnbågspappan

de har ju kollektivavtal iaf

• mosterYster
    slangbella skrev 2009-07-07 15:42:25 följande:
    Nej, jag handlar inte där. Jag bojkottade dem från start eftersom de hade så urusla anställningsvillkor. Har det blivit bättre månntro?
    De som jobbar på Lidl har samma anställningsvillkor som övriga inom Handels.

Svensk lag.
  • regnbågspappan

ja skämmas skulle jag inte göra OM jag handlade där, jag använder ju deras påsar så folk tror säkert att jag handlar där men jag tycker helt enkelt inte affären passar mina behov.

• MysTic PrincesS

Skäms inte. De har bra varor, bra priser och annat roligt än bara mat mm

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • angelcry

hahaha, jösses va allt ska va pinsamt!! Är man bättre människa om man handlar på coop eller ica bara för att det är ett svenskt företag? Med dagens sjuka matpriser så är man väl ganska smart om man handlar där priset är lägre. Man ska inte skämmas över att vara smart och ekonomisk!

♥kärlek♥
  • Blåögon

Den lilla sjöjungfrun skrev 2009-07-07 15:24:26 följande:

Skrikiga färger och dåligt sortiment, varenda gång man går dit får man ångra det lika snabbt då deras varor består av 90 procent chips och godis. Slutar alltid med att man hamnar på Maxi isället
    Hade faktiskt aldrig storhandlat där, men deras chokladflingor med fyllning är goda.
  • Pormoicheia

Det händer att vi handlar där. Men bara om vi har vägarna förbi.
    Närmaste lidl ligger 3 mil bort så vi tjänar liksom inget på att åka in och handla där...

Apprentice Moraltant *back in action*
  • LillaFamiljenGustav

vadå
    de har juh nästan alltid bäst i test

sedan har de saker de måste gå ner i pris på, som kött är den 7 dagar kvar till utgångsdatum så måste de sänka priset 30%
    kolla på maxi om ni har det så bra. där är man glad om man på nersatt på sådant som redan har gått ut
    bröd, när det är 2 dagar kvar så är det också 30% nedsatt osv

de är så noga med frukt och allt

och det där med kassorna. de byter ut kassasystemen så det ska vara "som vanligt" för oss

sedan kan man juh handla vanliga märken som via-tvättmedel och arla-mjölk
    billigare

sedan kan de sälja motorcykel-saker
    som hjälmar osv och de har fått bäst i test mot dyra hjälmar
    osv osv

jag förstår inte varför man klagar och vill köpa samma varor till dyrare pris
    men det är juh upp till var och en
    sedan är det juh alltid "enklare" med det man är van vid

nej jag skäms inte för att handla på Lidl men det är sällan vi gör det. vi handlar alltid på willys. bor nästan granne med willys

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?