• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-07 17:17:44 följande:

Mercedes!!!! /slap :)
    Vad menar du med det där "slap" egentligen? *konfunderad*

/CLS 350 CGI-ägare
  • Ulf Harrys Farsa
    mosterYster skrev 2009-07-07 17:55:01 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-07 17:17:44 följande: Vad menar du med det där "slap" egentligen? *konfunderad* /CLS 350 CGI-ägare
    bojkotta? /slap som i örfil ;)

E280 ;)
  • mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-07 17:51:55 följande:

Jag är generellt en motståndare till Lidl av andra orsaker, men jag skulle verkligen inte åka 10minuter med bilen för att spara 5:- på ett paket smör oavsett. Även om jag skulle storhandla och spara 100:- skulle jag inte sätta min fot där, dock är det säkert skitbra om man är lite ekonomisk.
    Skulle inte jag heller. Faktiskt så åker vi oftast till Lidl för att det finns grejer där (och på Aldi/Pennymarkt) som inte finns på andra ställen. Jag handlar tex en "back" krossade tomater samt 10 kryddkvarnar när jag åker dit. De har en del guldkorn. Jag skulle dock mycket väl kunna "storhandla" där.
  • AllraFörstaGången

pinsammare att handla på mcdonalds i så fall.. där skäms jag efter att jag har varit där.. finns nog inget värre än att åka därifrån med en hamburgare till dottern som dem släng på en fet ost och lagt på en hylla en kvart innan och dessutom vad har dem i lön och i vilket tempo jobbar dem i? Vad står dem för och hur ser macdonalds ut i övriga världen m.m det är sååå mycket som vi inte vet. Jag säger jämnt att jag aldrig mer ska handla där efter att jag varit där men så är man slö och barnen är hungriga och det är snabbt och billigt och man åker förbi där någon gång ändå..

• Ejin
    slangbella skrev 2009-07-07 17:54:39 följande:
    Ok, jag överdrev väl kanske lite med 8 timmar, men jag kom inte ihåg hur det låg till. Har googlat lite och färskat upp minnet en smula www.arbetaren.se/2003/41/nyhet1.html
    många av dom grejerna är faktiskt sant.. de var lite si o så i början... mkt dumheter faktiskt.. men de gick över rätt snabbt hahah...som en rätt så högt uppsatt chef sa en gång... de går inte att pressa svenskarna hur som helst för de går dom inte me på hahah...nu gör vi inte nått av alla dom grejerna... nu får man tjaaata för att få dom anställda att vilja ha heltid...
  • Meria

Nej varför skulle det vara det? Jag handlar inte där efter allt skit bekanta fått som jobbat där. Är ju bara bra om det blivit bättre sen dess...

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • slangbella
    Ejin skrev 2009-07-07 18:03:17 följande:
    många av dom grejerna är faktiskt sant.. de var lite si o så i början... mkt dumheter faktiskt.. men de gick över rätt snabbt hahah...som en rätt så högt uppsatt chef sa en gång... de går inte att pressa svenskarna hur som helst för de går dom inte me på hahah...nu gör vi inte nått av alla dom grejerna... nu får man tjaaata för att få dom anställda att vilja ha heltid...
    Bra om det blivit bättre då!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • trädis
    Garderobshylla skrev 2009-07-07 11:58:17 följande:
    LIDL finns inte där jag bor, men skulle det finnas här skulle ajg smyga med att jag handlar där. Man skryter ju inte direkt över att man handlar på Willys om man säger så.Löljigt? Jajjemen men så är det.
    haha!
    så du skryter över att du handlar på ica istället då menar du?!

vad spelar det för roll var man handlar?
    världens lyckligaste mamma
  • Ilonasmamma

har några minuters gångavstånd till Lidl, när dottern använde blöjor så köpte vi alltid där bra och billiga!! sen slank det ofta med lite annat oxå..men de har inte så jätte brett sortiment så vi storhandlar på Willys och sen även på Hemköp.

just nu när dottern inte använder blöjor så blir det bara en sväng till lidl ibland då det varit nåt speciellt i reklamen.

men pinsamt? nej absolut inte...

jag skulle dock kunna skryta med att man kan köpa bra och billig mat och saker...Lidls blöjor är iaf suveräna på min dotter

• Sweetangel78

Brukar handla där emellanåt.. har ju massor av billiga saker.

*Sabina-99 *Denniz-01 *Texas -07 *Heylie-08 *Harley-09
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?