• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • hallon och björnbär

nej, det är inte pinsamt, men jag köper sälln varor därifrån...

• papercut

Skulle aldrig handla där, det är så sunkigt.

• Choklad och Nötter

Nej, det är verkligen inte pinsamt att handla på Lidl. Bor en bit ifrån Lidl så vi handlar inte där så ofta, men däremot handlar min mamma mycket där och är jättenöjd.

Det vi brukar köpa där när vi har vägarna förbir är:

Frukt och grönt
    Arlas produkter
    Scans kött
    Glass
    Kakor
    Baconchips
    Choklad med stoooora hela bitar nötter.
    Wasa knäckebröd

Ja, listan kan göras lång. Dom har massa godbitar. Önskar vi hade närmare. Men nu har vi närmast till Willys och skämms inte ett dugg att handla där.
    Dessutom stöter man ofta på kostymnissar i dessa lågprisaffärer som inte verkar skämmas det minsta när det går omkring med sin vagn där.

• zanna80

Annat - skulle aldrig handla där.
    Deras sortiment innehåller inte närproducerat, vilket är viktigt för mig, att stödja de lokala producenterna.
    Vi har jättefina råvaror härifrån länet och dessa vill jag ha kvar, då spelar inte priset den viktigaste delen.

• Maggis

Tycker inte det är ett dugg  pinsamt. Vi handlar vissa saker där och deras blöjor är de bästa nattblöjor vi hittat; läcker aldrig. Och så är de billiga.

Jag stödjer också gärna närproducerat men har inte ekonomi att göra det i alla lägen. För mig är det viktigare att vi har råd att bo och äta.

//Maggis
  • Verum

Om det är pinsamt att handla på Lidl borde det väl vara ännu mer pinsamt att köpa varor från Euroshopper och Eldorado?

• beabus87

Varför skulle man skämmas för att handla där?
    Då är väl Ullared eller ÖB värre.. Eller vad är det folk skäms över?
    Att det är billigt..?

• Soul

Pinsamt? Nej, den tanken har aldrig slagit mig. Däremot handlar jag ytterst sällan där då de inte har de sortiment jag är ute efter.

• logg81

Nej. Inte behöver man skämmas för det....
    Men jag skulle aldrig sätta min fot på Lidl själv. Det ligger långt bort från där jag bor och jag har billiga affärer närmare. Dessutom är det en högst otrevlig butiksmiljö.
     De få gånger jag varit där har frukten och grönsakerna varit ruttna och saker och ting har legat i en hysterisk röra. Nu är det väl inte personalens fel att kunderna inte kan lägga tbx saker där de ska vara men lite kan man faktiskt hålla i ordning i en butik.
    Går man förbi något som inte ligger där det ska vara så tar man väl med sig det på vägen och lägger det där det ska vara?

Personalen har varit kort när man frågat något eller så har de inte kunnat svara och inte heller intresserade av att kolla med någon mer vetande.

Nej.... jag väljer hellre en dyrare affär att handla i än jag går till Lidl. Finns bra och billiga alternativ i de stora kedjorna oxå...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Maggis
    logg 81;

På "mitt" Lidl är grönsakerna och frukten av jättefin kvalitet. Bättre än på Coop, till exempel. Så det där verkar vara något som skiljer sig från butik till butik.
    //Maggis
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?