• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • logg81
    Maggis skrev 2009-07-08 11:58:06 följande:
    logg 81; På "mitt" Lidl är grönsakerna och frukten av jättefin kvalitet. Bättre än på Coop, till exempel. Så det där verkar vara något som skiljer sig från butik till butik.
    Kalas att det inte är så överallt. Nu har jag ju bara varit där ett fåtal gånger så jag kanske har varit där de mindra bra fruktdagarna... Men jag tycker ändå att man plockar bort och kasserar gammal frukt.
    Det är bland det första man får lära sig när man jobbar i butik. Allt gammalt ska bort från hyllor....
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Maggis
    logg81 skrev 2009-07-08 12:02:32 följande:
    Kalas att det inte är så överallt. Nu har jag ju bara varit där ett fåtal gånger så jag kanske har varit där de mindra bra fruktdagarna... Men jag tycker ändå att man plockar bort och kasserar gammal frukt. Det är bland det första man får lära sig när man jobbar i butik. Allt gammalt ska bort från hyllor....
    Absolut!
    Sunkiga frukt -och grönsaksdiskar är nog bland det värsta jag vet i en affär. Oreda öht är trist.
    //Maggis
  • Mamma till gullungen

Jag åker in till Lidl en gång i månaden och inhandlar blöjor,våtservetter till min son för dom har betydligt billigare blöjor på Lidl än på ICA.Sen köper jag även mat till våra katter där.Jag skäms inte när jag handlar där och jag förstår inte varför vissa drar sig för att handla på Lidl när det är billigare än på andra affärer.

• Bzzz

Men VRFÖR skulle det vara PINSAMT?? Vi handlar inte där men det är inte för att det är pinsamt, jag kan inte heller säga att det är dåligt på något sätt....
    alla handlar väl för 17 där de vill...eller har jag missat något??

• MariaX m 2

Inte pinsamt men jag handlar aldrig där. Jag vill köpa mat av märken som jag känner igen och litar på. Vi handlar gärna på ICA eller Coop, ibland på Willys.

• Queen70

Tyskarna är fan så mycket bättre på käk en svenskar f.ö.

• mosterYster
    Queen70 skrev 2009-07-08 18:19:56 följande:
    Tyskarna är fan så mycket bättre på käk en svenskar f.ö.
    Word!
  • uppdragmamma

Får man svara annat ? Har aldrig hittat nåt värt att köpa på Lidl
    Har inget emot billig mat osv men Lidl hos oss är bara knepigt

• Rigmor Mortis
    Maggis skrev 2009-07-08 11:58:06 följande:
    logg 81; På "mitt" Lidl är grönsakerna och frukten av jättefin kvalitet. Bättre än på Coop, till exempel. Så det där verkar vara något som skiljer sig från butik till butik.
    Här också, frukt- och grönsaksavdelningen är ett riktigt föredöme
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?