• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Engelvinge

Men, förut så stod det i tidningen att de som arbetar på lidl inte får gå på toa på arbetstid, därför hade tjejer med mens särskilda "mensband" som visade att de hade rätt att gå på toa....är det sant eller var det bara skröna? låter sjukt.
    kanske ni som arbetar där kan svara på?

• Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:49:27 följande:
    klart den är löjlig, det är ju det som är poängen....en parodi brukar va rätt löjlig eller hur??
    Tar du åt dig eller vad?
  • Corrine

Jag blir så trött på allt tjat om att vissa butiker är sämre än andra! Jobbar på Willys och vi får ofta höra att det inte är så bra att handla där för att det är en låg pris butik. Men varför ska jag betala mer än vad jag behöver för samma varor?
    Kan tala om att det skiljer 15 kr på en förpackning Libros Newborn blöjor mellan Willys och Ica. Skulle de vara sämre för att de är köpta på Willys?
    Lidl har kanske inte riktigt samma sortiment men vill man så hittar man massor av bra produkter där med!

• Mamma 2b
    Corrine skrev 2009-07-06 19:50:15 följande:
    Jag blir så trött på allt tjat om att vissa butiker är sämre än andra! Jobbar på Willys och vi får ofta höra att det inte är så bra att handla där för att det är en låg pris butik. Men varför ska jag betala mer än vad jag behöver för samma varor? Kan tala om att det skiljer 15 kr på en förpackning Libros Newborn blöjor mellan Willys och Ica. Skulle de vara sämre för att de är köpta på Willys? Lidl har kanske inte riktigt samma sortiment men vill man så hittar man massor av bra produkter där med!
    Willys är bra tycker jag.
  • Ejin
    Engelvinge skrev 2009-07-06 19:49:53 följande:
    Men, förut så stod det i tidningen att de som arbetar på lidl inte får gå på toa på arbetstid, därför hade tjejer med mens särskilda "mensband" som visade att de hade rätt att gå på toa....är det sant eller var det bara skröna? låter sjukt.kanske ni som arbetar där kan svara på?
    hehehe.. de e inte sant.... jag har gått på toa i sex års tid iaf hahahah... och om jag gick dit med ett mensband så skulle jag nog inte få jobba i butiken för min distriktchef ...
  • Ingefära
    Engelvinge skrev 2009-07-06 19:49:53 följande:
    Men, förut så stod det i tidningen att de som arbetar på lidl inte får gå på toa på arbetstid, därför hade tjejer med mens särskilda "mensband" som visade att de hade rätt att gå på toa....är det sant eller var det bara skröna? låter sjukt. kanske ni som arbetar där kan svara på?
    Det undrar jag med, har aldrig sett någon på det lidlet jag brukar handla med ett band iaf
  • Engelvinge

hehe...ja...folk får för sig så mycket konstigt.

• pindile

det där med mensen utspelades i polen tror jag eller om d var tjeckien där de inte alls går efter samma lagar som vi gör här i sverige. Lidl i sverige följer samma lag som alla andra arbetsgivare.

• September07Juli09
    Corrine skrev 2009-07-06 19:50:15 följande:
    Jag blir så trött på allt tjat om att vissa butiker är sämre än andra! Jobbar på Willys och vi får ofta höra att det inte är så bra att handla där för att det är en låg pris butik. Men varför ska jag betala mer än vad jag behöver för samma varor? Kan tala om att det skiljer 15 kr på en förpackning Libros Newborn blöjor mellan Willys och Ica. Skulle de vara sämre för att de är köpta på Willys? Lidl har kanske inte riktigt samma sortiment men vill man så hittar man massor av bra produkter där med!
    Me Love Willys
  • Dr Mupp

Nu har vi en mil till närmsta lidl så det blir inte ofta att vi handlar där, men är vi i närheten så brukar vi handla. Iaf frukten är väldigt fin, betydligt bättre än vårt Hemköp och Konsum som vi har närmast oss.

Och visst är det mycket invandrare i butiken. Vilket inte är ett dugg konstigt då affären är byggd i ett invandrartätt område.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?