• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Buster78

ja brukar fynda på lidl! men köper oftast inte mat där! utan andra grejer dom har på erbjudande! det lilla ja köper i matväg är bla deras yoghurt, den är så krämig och go, barna älskar den!

• thessires

Handlar där någon gång ibland, tycker absolut inte att det är pinsamt.

• Buster78
    CeeJay skrev 2009-07-06 19:10:31 följande:
    Nej, men skulle aldrig handla där ändå, dålig mat, billigt etc Jag gillar inte att köpa tyska och för mig okända märken. Tycker inte heller om deras uppbyggnad på butiken (rörigt?) så jag handlar aldrig på Lidl. Men att det är pinsamt tycker jag definitivt inte.Det finns de som har gott om pengar men som handlar där ändå.
    men dålig mat är det ju inte, ja menar du kan ju köpa både scan och arla där!
  • norgesessan

Handlar där ibland...Pinsamt hade det varit om vi gick 3 ggr längre för att köpa vårt smör, än att gå på lidl och köpa precis samma..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Smilla 78

Handlar sällan där men de gånger så jag gör det så skäms jag absolut inte. Varför skulle man det?

Lycklig mamma till Neo 2 år! Bf 12/9 2009
  • Knixie

De händer att jag handlar där.. tycker deras blöjjor är väldigt bra. Men Jag föredrar att handla på Netto eller Willys om jag ska handla på lågprisaffärerna. Man kan ju handla billigt på ica också... om man handlar ica eller euroshopper varor

• Atamon

Nej, jag skäms definitivt inte för att handla på Lidl! varför skulle jag göra det? Lidl är bäst på grönsaker och frukt här i stan och om man inte vill köpa "skumma lågprismärken" så har de ju vanliga märken.
    Jag tycker Lidl är en bra affär och handlar oftast där och kompletterar med varor från Ica Maxi.

• Engelvinge

Skönt att höra att det ändå är många som handlar där, och tycker det är ok. På jobbet var jargongen lite om att det bara är fattiga och invandrare som handlar där, de som var med i diskussionen sa själva att de skulla tycka det var rent pinsamt att handla där. Ändå har de vanligtvis helt vettiga åsikter, blev bara lite fundersam när jag hörde vad de sa.

Jag brukar grundhandla på LIDL, sen komletterar jag på Willys, eftersom LIDL inte har allt i sitt sortiment.

• pindile

handlar där jämt!! jobbar där också sen 6 år tillbaka, så d e klart...:)

varför ska man skämmas för det?? lidl finns ju i nästan hela europa, har massa kunder i alla kretsar i samhället(kan jag intyga då jag jobbar där)
    hos oss handlar tom högste politikern i vår stad....och inte skäms han inte!!

och att det är dåliga och konstiga tyska märken?? kan tala om att våra "tyska" köttbullar är tillverkade på Dafgårds i källby, sverige. de är bara märkta med lidls eget märke(exakt samma recept som willys, icas och hemköp), samma sak med tex pytt i pannan...
    en av korvarna i kylen är från finland ...osv osv....

alla måste ju inte gilla o handla där, men skämmas tycker jag inte nån ska göra.

• Yosa

Man blir inte rik på de höga inkomsterna...man blir rik på de små utgifterna!

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?