• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • pindile

mamma2b:
    nej inte alls, men jag jobbar där och vet så mkt mer än någon som bara varit där och handlat....vet liksom vad som händer bakom kulisserna....
    detta är ju inget personligt alls, men klart jag försvarar min arbetsplats när jag inte håler med om vad som sägs :)

• Fru  Grön

De Lidl-butiker jag varit inne i har haft ett ganska "konstigt" och udda sortiment, vilket iof kan vara roligt om man kan hitta något roligt, men mest var det störande att leta bland tusen olika skumma kex mm. Inte skulle jag kunna handla ihop all den vanliga maten där.

Den största nackdelen är dick att kravmärkt och ekologiskt inte verkar existera över huvud taget hos Lidl. Så hejdå Lidl. Till och med City Gross, som också har en massa udda varor och utländska roligheter har ett brett sortiment ekologiska varor, billigt är det också.

• Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:55:46 följande:
    mamma2b: nej inte alls, men jag jobbar där och vet så mkt mer än någon som bara varit där och handlat....vet liksom vad som händer bakom kulisserna.... detta är ju inget personligt alls, men klart jag försvarar min arbetsplats när jag inte håler med om vad som sägs :)
    Fast vad har vad som händer bakom kulisserna att göra med hur kunderna upplever butiken?
    Det finns säkert fräscha Lidl butiker men ingen som jag varit i här i sthlm iallafall.
  • Svart ros

Men herregud varför skulle det vara pinsamt att handla smart? Jag skulle visserligen inte köpa kött och grönsaker tror jag, men andra saker som är billigare trots att det är samma fabrikat, why not?! Blöjorna tycker jag är de bästa av alla blöjmärkena och de är även billigast. Jag handlar hellre billigt så att jag har mer pengar över till annat än att handla allting på ICA där jag säkert skulle få betala dubbelt så mycket. Det gäller att planera sina inköp, då gör man en bra affär.

• Gravid 89

Jag handlar där ca 1 gång i månanden, och tycker det är jättebra! Inga problem. Varför skämmas? Vilket i-landsproblem...

• pindile

syftade på tex det som sades om "konstiga tyska märken" och dålig kvalitet...
    jag vet ju då tex att vissa av dessa "tyska" varorna är tillverkade på Dafgårds i sverige....

sen måste jag tillägga att jag inte riktigt uppskattar hur du har en förmåga att göra detta personligt....när du frågar mig om jag tar åt mig....??? vad har detta med mig att göra?? trodde vi pratade om en matbutik här och inget annat??
    jag kan ju inte ta åt mig då detta inte handlar om mig utan en butik.

fine, du måste inte gilla Lidl, verkligen....och va synd att de butikerna runt där du bor är så dåliga , önskar du fått se en bra butik, och upplevt ngt annat än det du verkar ha gjort.

• bitte67

Handlar på Lidl ganska ofta då den ligger rätt nära där jag bor. Tycker att de har bra varor. Storhandlar gör jag på Ica Maxi eller Willys och frukt och grönt i vår lilla närbutik. Skulle aldrig skämmas för att jag handlar i en viss butik. Var jag handlar ska folk ge f-n i.

• Yosa

Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 19:42:08 följande:

haha det var min gamla företagsekonomilärares älsklingsfras
    ja men det ligger mycket i det!
  • Yosa

Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 19:42:08 följande:

haha det var min gamla företagsekonomilärares älsklingsfras
    ja men det ligger mycket i det!
  • Sofia 1983

I love Lidls köksspray med persikodoft:) Plus att blöjorna är mycket billigare och bättre än exempelvis Libero, Pampers och andra butikers egna märken. *Hummm* sen har de himla god vit choklad... Annars handlar jag oftast på andra butiker, men det har mest med avstånden att göra.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?