• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Ejin
    pindile skrev 2009-07-06 19:20:35 följande:
    handlar där jämt!! jobbar där också sen 6 år tillbaka, så d e klart...:)varför ska man skämmas för det?? lidl finns ju i nästan hela europa, har massa kunder i alla kretsar i samhället(kan jag intyga då jag jobbar där)hos oss handlar tom högste politikern i vår stad....och inte skäms han inte!!och att det är dåliga och konstiga tyska märken?? kan tala om att våra "tyska" köttbullar är tillverkade på Dafgårds i källby, sverige. de är bara märkta med lidls eget märke(exakt samma recept som willys, icas och hemköp), samma sak med tex pytt i pannan...en av korvarna i kylen är från finland ...osv osv....alla måste ju inte gilla o handla där, men skämmas tycker jag inte nån ska göra.
    håller med... jobbar också där sen sex år tebax.... vilken butik jobbar du i om man får fråga... du behöver ju inte tala om om du inte vill...
  • pindile

va kul, en till "orginalare" ;)
    jobbar i lidköping, var i skara första året och bytte när vi öppnade i lidköping.
    du då??

• Ejin
    pindile skrev 2009-07-06 19:25:48 följande:
    va kul, en till "orginalare" ;)jobbar i lidköping, var i skara första året och bytte när vi öppnade i lidköping.du då??
    värnamo.. är dock mammaledig för tillfället fast just nu sommar jobbar jag lite iaf... har för mej vi hade en tjej i våran butik som hade jobbat i lidköping faktiskt...
    man är verkligen en orginalare... vi är tre pers som har jobbat sen starten och vi börjar tillhöra inredningen snart hahah
  • Angels Fall First

Dom har hårt bröd som faktiskt är helt okej, till skillnad från det där låtsashårdbrödet som dom andra butikerna försöker få irländare att gilla (små, tunna bröd som är mer som ett stort kex fast grövre). Dom säljer osthyvlar. Dom säljer dessutom goda chips. Och dom säljer billig och bra honung som jag är storkonsument av så ja, jag handlar på lidl och nej, jag tänker inte skämmas! 

Fast bodde jag i Sverige så hade jag inte haft behovet av att handla på Lidl. 
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Mamma 2b

Det är nog ganska välkänt att Lidl inte tillhör de "fina" butikerna. I vår butik ser det alltid för jävligt ut, grönsaksavd specifikt..
    Men det som egentligen gör att Lidl känns som en B-butik är nog deras egen töntiga reklam där man liksom försöker uppmana även de rika fina knösarna att handla på Lidl, för maten den kommer från Liiidl..
    Och då blir det lite skrattretande när man går in i butiken på riktigt..
    Men jag tycker inte det är pinsamt att handla där alls. Jag tycker butikerna är allmänt småsunkiga och stör mig på kassorna så in i helvete men är jag närmare Lidl går jag in där utan att skämmas ihjäl

• Angels Fall First
    Mamma 2b skrev 2009-07-06 19:31:15 följande:
    Det är nog ganska välkänt att Lidl inte tillhör de "fina" butikerna. I vår butik ser det alltid för jävligt ut, grönsaksavd specifikt.. Men det som egentligen gör att Lidl känns som en B-butik är nog deras egen töntiga reklam där man liksom försöker uppmana även de rika fina knösarna att handla på Lidl, för maten den kommer från Liiidl.. Och då blir det lite skrattretande när man går in i butiken på riktigt.. Men jag tycker inte det är pinsamt att handla där alls. Jag tycker butikerna är allmänt småsunkiga och stör mig på kassorna så in i helvete men är jag närmare Lidl går jag in där utan att skämmas ihjäl
    Här har lidl en jäkligt bra frukt och grönsaksavdelning. Aldrig någonsin att jag sett dåliga frukter där  
    Och angående kassorna så ser det samma lika ut i alla affärer häromkring *hopplöst*
  • Angels Fall First
    Angels Fall First skrev 2009-07-06 19:34:17 följande:
    Och så ska man kanske skriva färdigt innan man postar...
    Jag skulle skriva att man vänjer sig rätt fort vid kassornas utformning. 
  • Mamma 2b

Ja jag vet ju inte vart du bor men kassorna på Lidl i mina krokar är helt hopplösa och har så varit sen butikerna kom.
    Grönsakerna med tyvärr. Så är det bara.

• pindile

fast ärligt talat, reklamen är ju menat som ett skämt mot dom som tror att de rika inte kan handla på Lidl för att det är en "Bbutik".....trodde det framgick rätt tydligt att det är en parodi....

• Ingefära

Lidel är min närbutik så det blir ofta jag handlar där

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?