• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Glamrockare

pinsamnt nej men skulle aldrig handla där eller på typ willys hatar mataffärer som är tacky.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • mosterYster

Är det inte väldigt typiskt svensk medelklassmentalitet att tycka att det är pinsamt att handla mat i en viss butik för att den är billigare? Alla på radhusgatan ska försöka visa att de är lite bättre, de har minsann RÅD att betala mer för samma varor. De har RÅD att köpa ny volvo, de har RÅD att åka till Mallorca varje år.

Lidls egna märken håller definitivt bättre klass än både Euroshopper och det där billigmärket som Willys har. Jag sparar själv gärna in på att köpa biiligare mjölk, smör, bröd och salt - då kan jag lägga pengarna på fint kött och dyr ost (oxfilé, ankbröst och tryffelpeccorino). Egentligen har vi RÅD att handla allt på affären som motsvarar NK livs här i Tyskland, men då har jag hellre pengar på banken än dyrare mjölk i kylen varje vecka.

• Boothwalker

Jag kan handla där men brukar inte göra det. Dels finns det inte i byn utan i stan och då måste jag åka med nån som handlar där. Dels kan jag lika gärna handla på Netto eller Willys. Men oftast Ica supermarket eftersom det ligger i byn. (Och de har ok priser där)

Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Skogshallon

Nu brukar jag inte handla på Lidl men har inga problem med att handla där. Varför skulle det vara pinsamt??zwe

• Boel1

Handlar inte på Lidl eftersom det inte finns inom en radie av 10 mil...men om det fanns så skulle jag handla där. Förstår inte varför det skulle vara pinsamt!?

• Beautifully Human

I-lands problem så det skriker om det...

Vad skäms folk INTE för!?

Lev och var lycklig säger jag (o handla var du vill...vem orkar bry sig?)

• Susanne905

Tycker inte att det är pinsamt, men jag sätter inte min fot där.

• Trynträ
    Fru Grön skrev 2009-07-06 19:56:10 följande:
    De Lidl-butiker jag varit inne i har haft ett ganska "konstigt" och udda sortiment, vilket iof kan vara roligt om man kan hitta något roligt, men mest var det störande att leta bland tusen olika skumma kex mm. Inte skulle jag kunna handla ihop all den vanliga maten där. Den största nackdelen är dick att kravmärkt och ekologiskt inte verkar existera över huvud taget hos Lidl. Så hejdå Lidl. Till och med City Gross, som också har en massa udda varor och utländska roligheter har ett brett sortiment ekologiska varor, billigt är det också.
    Jag vill minnas att jag både sett ekologiska ägg och ekologiska mjölkvaror så visst finns det även om det inte är så mycket.
  • Sesamfrö

Jag handlar alltid på Lidl! De har mycket varor som finns på ex coop och Ica. Fast nån krona billigare.. Blöjorna där är de bästa jag köpt och de är billigt :) Toapapper, mjölk, bröd, pålägg, middagsmat, glass! Nästan som Magnumglass 6 pack för 27 spänn :) Billigt och nam! ;) Älska Lidl XD

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?