• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • VulgusProfanum

Nej jag handlar mer än gärna på Lidl. Billigt och bra.

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Busmusen

Nej, men jag handlar inte där. Varför? Jo, jag gillar när affären är fin på insidan. Det ska se inbjudande ut att handla. Gillar inte fula förpackningar som ser konstiga ut + att deras egna varor oftast smakar skit.

• moonweb

Nej, jag vill handla ekologiskt och närproducerat, och det hittar jag inte särskilt mycket av på Lidl.

• Elli47

Alternativ ANNAT fanns inte...

Där jag bor finns inget LIDL så jag har aldrig besökt någon av deras affärer. Men varför ska man skämmas för att man handlar där?? Då borde väl såna som handlar på Gekås i Ullared skämmas och såna som handlar på IKEA.

• Harmoni123

Har inte läst hela tråden men blir lite chockad av att folk verkar skämmas för att handla i vissa affärer *fniss*

Jag har en lidl affär i varje riktning här där jag bor så här handlas det mkt på lidl, dock handlar jag inte själv så mkt där pga av att jag har svårt att hitta något som känns som "svensk mat"..

Provade en gång att köpa pulver mos hos dom och det gör jag inte om *urk* (iofsg inte gott någonstans men jag kan åtminstone få det lite godare med ägg kryddor och mjölk *blink*)

Däremot kan jag tipsa om deras tamponger... köpte ett storpack med hela 80st för 35 spänn eller nåt..

Det tycker jag är bra *ler*

• En Tjej

handlar gärna där o har inget emot utländska märken då jag genom mycket resor i europa kommit fram till att utländsk inte är sämre

• Marma

Nej varför då. samma skit som på ica bara billigare. I många tester ligger ju lidls köttvaror från enenbacken bättre till än scans tex. Handlar där mycket (eller nästan bara) o e mycket nöjd o folk som tror det e skitmat har aldrig testat maten där för inte fan säljer de bättre kött från scan än lidl. tror knappast scan tänker på vilka butiker som får vad. Nä, handlar där o tänker fortsätta göra det.

• Lillan7704

Kunde inte rösta.

Handlar inte på LIDL men skulle inte tycka att det var pinsamt att göra det.

• Pretty Banana

Nej, men jag handlar inte där därför att de har så litet utbud.

• Mirelena

samma saker där som på ica mer eller mindre.. tyvärr har de svenska varorna tagit över för mycket trist nog. däremot är netto pinsamt att handla på.. det är bara skit där.. och de skiter i sina kyldiskar dessutom... ökar rempen i dem så vem bryr sig där??
    lidl är mer som vilken butik som andra typ ica...

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?