• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Trollet Ludenben
    Yosa skrev 2009-07-06 19:24:01 följande:
    Man blir inte rik på de höga inkomsterna...man blir rik på de små utgifterna!
    haha det var min gamla företagsekonomilärares älsklingsfras
  • pindile

ja, vi e inte många kvar precis....men kul e d!!!
    ja, d stämmer, ni hade nog en av våra hos er....

• pindile

kassorna ser ut som i pincip alla andra kassa system i europa, det e mest vi svenskar som är så inkörda på det gamla sättet att vi inte kan ta till oss ngt nytt...

om Lidl har 10000 butiker i andra länder och det funkar överallt annars, varför skulle det inte funka här??

• Engelvinge

´Men jag tror att kvalitén på grönsakerna och ordningen på hyllorna mm har mer med den inköpsansvariga att göra än att det är just på lidl.

Jag stör mig oxå på kassorna, särskilt när kassörskan verkligen kastar ner allt så det blir proppfullt, och man inte hinner med att packa undan, sen suckar hon tungt för hon får vänta...Fast här där jag bor (sthlm) öppnade ett till lidl i närheten nyss, och då var det vanliga kassor :

• Angels Fall First
    Mamma 2b skrev 2009-07-06 19:40:14 följande:
    Ja jag vet ju inte vart du bor men kassorna på Lidl i mina krokar är helt hopplösa och har så varit sen butikerna kom. Grönsakerna med tyvärr. Så är det bara.
    Jag har bott ett år på irland nu och har vant mig vid att kassorna är hopplöst dåliga, inte bara på lidl utan typ överallt. Man kan vänja sig vid det mesta  
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Ingefära

Lidl där jag bor är kassorna vanliga

• September07Juli09

Jag bor jättenära en Lidl butik,och de tar 20 min o gå till en annan affär så givetvis går jag hellre dit,o dessutom sparar jag rätt bra på det varje månad. Dock handlar jag inte allt på Lidl,utan mer de som ska vara till frukost,eller om vi ska ta en vända på stranden. Annars är jag en Lidl,Citygross och Willys älskare. Har märkt stor skillnad i plånboken sedan jag började handla smart som man så fint säger.

• Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:40:43 följande:
    fast ärligt talat, reklamen är ju menat som ett skämt mot dom som tror att de rika inte kan handla på Lidl för att det är en "Bbutik".....trodde det framgick rätt tydligt att det är en parodi....
    Ser det snarare som ett patetiskt försök att visa de fina svenskarna borde handla där de med. Tycker reklamen är rätt löjlig.
  • pindile

att dom har dålig frukt får isf stå för just den butiken, för hos oss är alltid frukten prio 1, det är liksom Lidls motto....
    vet inte många andra butiker utom Lidl som får leverans av färsk frukt Varje dag, ica här hemma får bara frukt o grönt 2 ggr i veckan, medans vi får in nytt varje dag...

• pindile

klart den är löjlig, det är ju det som är poängen....en parodi brukar va rätt löjlig eller hur??

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?