• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • SuzR

äh, vem bryr sig om var man handlar?? spelar rulle..sen att jag hellre åker till Willys är en annan femma (det är närmre för mig) men va fan, pinsamt? Ge er....

• SuzR
    Sirling skrev 2009-07-07 09:15:22 följande:
    Jag har en fördom om att det är vanligare bland folk som inte har så mycket pengar/utbildning att inte lågprisshoppa. I min bekantskapskrets är det lite så i alla fall...
    ja det är en fördom!!! Vi har det rätt bra ställt och utbildning på universitet men det är väl bara bra att handla för mindre pengar så får man mer över till annat. Även om jag har pengar vill jag inte slösa bara för att jag kan!
    men jag förstår vad du menar....
  • Dalkulla74

Jag handlar blöjorna där för de är klart de bästa (ung samma pris som Libro el Pampers om man räknar om till styckepris). När jag ändå är där så brukar jag handla lite annat med som frukostbröd, grönsaker, korv mm. Jag skäms inte för att handla där men ser det bara som komplimentshandling då de har för litet sortiment för att jag ska hitta allt jag vill ha.

Ett litet minus till en del av deras grejer är att de innehåller väldigt många E-ämnen, det brukar inte "dyrare" produkter göra.

• LindaLii

Jag bryr mig inte om var alla andra handlar, dock handlar jag inte på LIDL eftersom jag känner mig tveksam till kvalién på varorna. Föredrar coop pga deras stora både vanliga och ekologiska sortiment.

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Mirva
    SuzR skrev 2009-07-07 09:17:20 följande:
    äh, vem bryr sig om var man handlar?? spelar rulle..sen att jag hellre åker till Willys är en annan femma (det är närmre för mig) men va fan, pinsamt? Ge er....
    Har du sett rättvisemärkta varor på Lidl? Jag betvivlar starkt att de har det där. Därför är det pinsamt att handla där. När de kom till Sverige blev de tvungna att tillåta personalen att vatra med i facket, det säger väl en hel del om deras moral.
  • mosterYster
    SuzR skrev 2009-07-07 09:18:40 följande:
    ja det är en fördom!!! Vi har det rätt bra ställt och utbildning på universitet men det är väl bara bra att handla för mindre pengar så får man mer över till annat. Även om jag har pengar vill jag inte slösa bara för att jag kan! men jag förstår vad du menar....
    Ja tror att vi alla tre menar samma sak: har man det gott ställt så skiter man i vad folk tycker, har man det något sämre ställt så vill man gärna få det att se ut som om man är "rik" och väljer då ICAmjölk framför Lidlmjölk (halleluja så löjligt).

Det är greven som går in på Lidl i tio år gamla kläder och köper eeeeexta deliciös tysk korv (man kääääänner väl kvaliteeeee!), det är Britta Svensson som handlar Scans lantfalu på ICA i Lindex senaste outfit.
  • mysigamamma75

Dem har inte sämre mat. De får färsk frukt varje dag o mycket är svenskt mat. De har svenskt kött som alla andra men de är billigare.

• FreeForAll

Tycker inte det är pinsamt att handla där, men gör det inte ofta själv. Är varor för billiga börjar man ju fundera över hur de gör? Antagligen, som någon skrev tidigare, är det personalen och de som producerar varorna som får lida.

• SuzR
    mosterYster skrev 2009-07-07 09:40:27 följande:
    Ja tror att vi alla tre menar samma sak: har man det gott ställt så skiter man i vad folk tycker, har man det något sämre ställt så vill man gärna få det att se ut som om man är "rik" och väljer då ICAmjölk framför Lidlmjölk (halleluja så löjligt). Det är greven som går in på Lidl i tio år gamla kläder och köper eeeeexta deliciös tysk korv (man kääääänner väl kvaliteeeee!), det är Britta Svensson som handlar Scans lantfalu på ICA i Lindex senaste outfit.
    haha som i Lidl reklamen...'Karin...vad heter slaktarn!'.

Jättelöjligt att få det att se ut som om man är rik..jag bryr mig varken om fattiga eller rika var dom handlar men jag tror folk VILL att andra ska bry sig...men i själva verket har man fullt upp att bry sig om sig själv..
  • Ord blind

Det alternativet jag hade valt är, inte ett dugg pinsamt, men jag handlar inte där.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?