sara sofia skrev 2009-09-02 07:14:45 följande:
Så där ja! Då är tisdagen avklarad! På morgonen hade jag telefonmöte med FK i en timme. Det gick bra. Svarade ärligt på alla frågor och försökte så gått det går beskriva vår vardag. Sa som det var, att ibland funkar det jättebra vissa dagar, andra dagar är det kaos. Men mest lever vi där mittemellan. Nu får vi vänta till oktober innan vi vet om vi får vårdbidrag.På tisdag em hade vi möte med rektor, lärare, bup, specpedagog, resurspedagog och skolpsykolog.Det gick ganska bra. Rektor hade redan en plan på hur höstterminen skulle se ut, vilken vi blev nöjd med. Till att börja med alltså, sen får vi utvärdera. HOn skall 1 h om dagen gå iväg med specpedagogen enskilt. Sen skall resurspedagogen vara mer i klassen, hjälpa J att fokusera, styra upp när det behövs mm.Känns bra än så länge.Lärarna tog upp att dom vill att de övriga klasskamraterna skall känna till om J.s diagnos. Vi bestämde att vi föräldrar ska informera kring den, till alla barn.Så nu håller jag på fundera på det. Hur vi ska säga. Vad vi ska säga mm.På kvällen igår grät J. Sa att alla hatar henne i skolan. Hon sa: "Prova själv att vara JAG, och gå dit så får du se hur det är! " Det var hjärtskärande att höra! Så jag känner nu att info till klasskompisarna måste ut NU på ett bra sätt.
Usch vad hemskt det måste vara att höra sitt barn säga så. lider med dig.

Min största fasa är att de ska bli så i skolan. Lite därför jag vill att han ska gå på en anpassad skola. På samma gång som det är hjärtskärande när barnen säger så så kan jag förstå de andra barnen. Som på W:s förskola ville ingen leka med han innan. Alla skreck rakt ut när han kom. Men jag förstår dom. Han bara förstörde och slog till dom när han gick förbi, sparka ner deras bygga eller klampade rakt över utan att reagera på deras protester.