• Nitis77

Kogänget

Dags för ny tråd..
    Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på

Hoppas ni alla har en skön sommar!
    Vi ses i september tjejer!

• Svar på tråden Kogänget
  • Darling73

nu ska ni få nå knep o knåp att fundera på när ni sitter här o läser och inte har nå annat att göra..

jag och en till mamma håller på att fixa en fest på barnens förskola, och ska köra en liten Så ska det låta-tävling....vi har låtarna, frågorna och så...men skulle vilja klura ut några såna där låttexter som är ändrade...alltså, peter settman höll ju på med titlar som de använt andra ord i...t ex Bä Bä vita lamm kan bli "djurläte gånger 2 med ljusa gotlandsdjur"...ja, fattar ni nu??

har ni några bra låtar med omgjorda titlar??

• Minja

Hej tjejer

Måste bara berätta vad jag pysslade med i helgen!!!!
    jag var ut och plockade svamp underbart väder och en kompis till hjälp och det fanns massor av svamp..
    11 kilo!!!! kom vi hem med som vi nu rensat och fryst ner.. underbart att ha till vintern men f y f n vad trött jag var efter att ha rensat men lika sugen på att bege mig ut och fixa mera.. få se om man hinner ut innan frosten kommer..

Just nu är det utbilding via jobbet hela dagarna och det är långa dagar, man är trött som en gnu rent ut sagt börjar 8 och inte hemma före 17,30 sedan skall man försöka få mat på bordet, lägga barn ,tvätta och kanske hinna något annat än att slänga sig i bingen..
    maken jobbar kväll så det bli inte mycket socilat liv heller..

vad pysslar ni i hagen då??

• Darling73

11 kilo!!!!!???????????????? herre gud, hur många skogar var du o traskade i kossan!!????? inte illa må jag säga....

i den här delen av hagen är det VAB som gäller...Joel har hosta och snorig och nu på em lite feber....blir hemma i morgon med...sen får vi se hur han mår..

annars bara bra här...för om 16 dagar åker vi till malta!!!!!!! ber till högre makter att vi får vara friska då...

nitis: hur var det i gbg då???

• Nitis77

Åh Brännö var en jätte vacker liten ö...
    Och jag är SÅ GLAD att jag tryckte i mig ipren å satte mig på tåget på söndagen, för oj vilken underbar vecka jag hade

Bilder från vistelsen finns inne på fejjan...

Darling; Härligt m liten höstsemester! Håller tummarna för att ni är krya då.

• Minja
    Darling73 skrev 2009-09-22 17:50:34 följande:
    11 kilo!!!!!???????????????? herre gud, hur många skogar var du o traskade i kossan!!????? inte illa må jag säga....
    En skog bara men den är full med svamp funderar på att bege mig ut så fort jag får en ledig stund,för än är inte frysen full
  • Minja

Här var det tyst och öde i hagen....
    Här är det i varje fall lugnt, skulle jobba denna helg men blev hemma för vab...
    Maken ligger i halsfluss och sedan åker han/vi skyttetrafik till en nära släkting och vakar, så snar blir det till att fälla tårar när gammel tanten inte längre finns.
    tråkigt men sådant är livet......

Röjer i varje lite vrå här och slänger och slänger, och det är så skönt när man släng massa skräp man hittar som man inte saknat.
    Maglade varenda lakan och la in snyggt igen efter att jag provade en sådan där påse man suger ur luften ur... kanon och nu har jag plötsligt massor av plats för mina lakan igen allt låg bara inknölat tidigare.

Rensar barnens garderober efter som det snart bär ivåg till Ullared igen för att inhandla kläder + annat, lillasysters garderob är väldigt tom just nu så det blir mycket små maskiner att tvätta för att få alla kläder att räcka för henne.. men jag vägrar åka och shoppa kläder här när det är så nära nu.
    skulle vilja åka ut i skogen för att kolla om det finns mera svamp och bara få gå och fundera där ute.. titta på löven som gulnar och faller ner......

Snart är det dax att starta ny tråd såg jag och då är det väl dax att gå in i ladugården igen........
    kram

• Minja

HURRA!!!!!! igår kom äntlgen min kamera hem!!!!!
    Det blidde en canon EOS 500D och maken som fuskade snabbt och har redan hunnit ta några bilder och dessa blev kanon!!!!

Nu blir det till att läsa pärm till pärm på handboken så man kan utnyttja kamerans kapasitet till max!!!

var ute på en loppis i helgen och vet ni vadd jag hittade.. en sådan där trapp hylla barn från Ike till priset av 150 kr som hittat så nu kan jag snart sätta igång och göra i ordning lilla systers rum..

har ni frusit ihjäl allihopa eller vill ni inte umgås med en jobbig kossa som mig??

• jordnöten

Kul med ny kamera, Minja! Jag älskar att fotografera även om jag inte är nå kunnig. Tycker det är roligast att ta bilder från vardagslivet med barnen, för att kunna följa deras framsteg.

Klart vi vill umgås med jobbiga dig Här hemma är det förkylt, iaf jag och lillebror. Lutar nog mot att jag måste vabba imorgon. Och fy tusan vad kallt det blev helt plötsligt...snart dags att gå in i lagårn!!!

• jordnöten

Blev VAB idag som jag trodde. Ante hostar och har feber, men ändå relativt pigg. Hoppas han hinner friskna till helgen, tänkte åka till underbara barn mässan i sthlm. Brukar göra det varje år som en liten familjeutflykt. Förra året blev det dock inget för då låg storebror på sjukhuset med hjärnskakning.

Och så kan jag berätta att här ska det kalvas till våren

• Darling73

nöten: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oj oj oj...en till liten kalv!!!!! va roligt!!!! när är det tänkt!!!!??? hör du hur glatt och högt jag tjuter??
    lite avis är jag allt.... men blir inga fler kalvar här inte....

vabbar/är sjuka vi med...Joel hostar så han kräks...och all hostmedecin gör att det rinner i rumpan på honom... varit hemma sen tisdag förra veckan....mannen är hostig och matt, jag kraxar och har varit bra matt med...inge roligt alls att vara hemma så mycket från jobbet...BLÄ!!

minja: skoj skoj!!!!! alltid kul med ny kamera....

Svar på tråden Kogänget