• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • AnTiMiFi

Hallå tjejer, jag fick också från brev från KAU igår, 24 aug 9.15 skulle man visst samlas.

• Ssofia

är det alltså den vanliga lärarlinjen eller läser ni kurser????? fan visste inte att den fanns... (ursäkta språket.)

jag ska läsa f-6 inriktning samhälle på sthlm uni i höst, men det här är ju toppen!

• Boppi

Oj, oj.. Är helt stressad! Redan nu..
    Tänkte försöka fixa studentkonto men det gick inte. Får väl försöka igen imorgon.

Har ni andra fått kontakt med fler som ska studera vid ert lärcenter? Jag skulle vilja veta vilka mina klasskompisar blir. För att kunna ev.samåka eller bo på samma hotell. Undrar hur jag kan få reda på det?

• Boppi
    Ssofia skrev 2009-07-18 20:23:55 följande:
    är det alltså den vanliga lärarlinjen eller läser ni kurser????? fan visste inte att den fanns... (ursäkta språket.)jag ska läsa f-6 inriktning samhälle på sthlm uni i höst, men det här är ju toppen!
    Jo, det är den vanliga lärarlinjen, förskollärare 3,5 år. Den finns!
  • Boppi
    docka79 skrev 2009-07-18 09:12:53 följande:
    Jag läser till lärare på distans mot karlstad. Har läst en termin och vi har varit inne i karlstad 2 dagar varje månad för närträffar :)
    Kan du inte berätta lite mer om utbildningen och det praktiska? Är nyfiken! Vad ska vi tänka på? Vad är bra/mindre bra?
  • Thegran

Inte fått något brev därifrån, men har precis flyttat och har eftersändning på posten så tar väl nån dag extra. Hoppas det kommer imorgon!

Aha, så man ses i Karlstad första träffen?
    Är det en dag eller två?

ang antal dagar man ses, så har jag hört från en som går smama utbildning som jag ska gå (naturkunskap i vardagen) att dom är i Karlstad 4 ggr per år...oftast med en övernattning.

• Thegran

Nu har jag också fått mina papper!

Kikar på litteraturlistan som kom med. Har ni börjat införskaffa böckerna?

Skönt med bara en dag den 24e!

• Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 12:53:30 följande:
    Nu har jag också fått mina papper!Kikar på litteraturlistan som kom med. Har ni börjat införskaffa böckerna?Skönt med bara en dag den 24e!
    Är det verkligen bara en dag?? Tyckte det var lite oklart..

Nä, jag har inte hunnit införskaffa nån bok än. Får de om man kan få tag i beg. böcker så man slipper lägga ut för mycket pengar.
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 21:35:54 följande:
    Är det verkligen bara en dag?? Tyckte det var lite oklart.. Nä, jag har inte hunnit införskaffa nån bok än. Får de om man kan få tag i beg. böcker så man slipper lägga ut för mycket pengar.
    det stod ju bara tider för en dag, 24 aug, fram till 17 tror jag det var.

jag har hittat en tjej (eller, hon hittade mig) som bor i stan och som läser samma utb, ska få köpa alla böcker av henne :)
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 21:39:35 följande:
    det stod ju bara tider för en dag, 24 aug, fram till 17 tror jag det var.jag har hittat en tjej (eller, hon hittade mig) som bor i stan och som läser samma utb, ska få köpa alla böcker av henne :)
    Ja men kolla på pappret som det står "välkommen till samhällsvetenskap" på.
    Kursstart "lärarens yrke" sker ti 25 aug. Eller gör man det på distans?
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad