• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Boppi

Nu har jag hittat info på hemsidan!! Träffarna på universitet är alltid 2dagar per gång.

Hittade detta:
    24-25aug
    v.40-46 datum meddelas senare
    18-19 nov

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 23:04:54 följande:
    Nu har jag hittat info på hemsidan!! Träffarna på universitet är alltid 2dagar per gång. Hittade detta:24-25augv.40-46 datum meddelas senare18-19 nov
    åh vad bra! Tack!

Idag ska jag boka boende, är rädd för att det kommer massa folk och vill boka samma helg så känner att jag vill göra det så fort som möjligt så man inte står där utan någonstans att sova.
  • AnTiMiFi

Jag hittade alla böckerna på litteraturlistan på biblioteket här i stan, en laddade jag hem som pdf fil så första kursen ska man klara utan att behöva köpa böcker.
    Jag fattade det också som att det är två dagar, jag sover dock inte kvar i Karlstad, jag har inte så långt hem, ca 30 min.

• Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-07-21 08:51:41 följande:
    Jag hittade alla böckerna på litteraturlistan på biblioteket här i stan, en laddade jag hem som pdf fil så första kursen ska man klara utan att behöva köpa böcker.Jag fattade det också som att det är två dagar, jag sover dock inte kvar i Karlstad, jag har inte så långt hem, ca 30 min.
    ja, jag hittade alla utom en på bibblan, men tror jag köper dem ändå. Skönt att kunna stryka under o så som man vill, och slippa tänka på lånetider etc
  • Thegran

måste bara checka...förra året började dom med en helt annan kurs - men visst stämmer det att vi ska läsa samhällskunskap? eller har jag fått fel papper?

• Thegran

Nu har jag bokat boende. Var fullt där jag ville bo så det blev på kasernhöjden istället, helt ok det med.

• Boppi

Jag hittade 2 böcker på bibblan.

TessaG: Vad var det för boende som redan var fullt? Och vad är kasernhöjden?
    Jo, det är samhällskunskap, det står det på mitt papper också!

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-21 20:14:44 följande:
    Jag hittade 2 böcker på bibblan. TessaG: Vad var det för boende som redan var fullt? Och vad är kasernhöjden?Jo, det är samhällskunskap, det står det på mitt papper också!
    På kasernhöjden finns ett vandrarhem. Det är ett gammalt regemente. Ligger centralt, är väl kanske 1 km till själva centrum skulle jag gissa. 330 kr/natt för ett enkelrum.

Det som var fullt var Hotell Freden, som har både hotell och vandrarhem. Det ligger mitt inne i stan, en bit från tågstationen. Där ville jag eg bo, nära restauranger och så ju, men vandrarhemsdelen var fullbokad.

Man ska ju kunna hyra rum i nån studentkorridor också, men där fick man inte använda köket...lät bökigt!

Har du kollat nåt på boende?
  • Boppi

Jag har bara kollat lite på nätet, ville också bo på hotell freden eller rättare sagt vandrarhems delen. Men det är ju kört alltså.. Funderar på det där med att bo i studentkorridor också. Men har som sagt inte bokat nåt än. Kanske blir det kasernhöjden för mig också!

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-21 20:43:19 följande:
    Jag har bara kollat lite på nätet, ville också bo på hotell freden eller rättare sagt vandrarhems delen. Men det är ju kört alltså.. Funderar på det där med att bo i studentkorridor också. Men har som sagt inte bokat nåt än. Kanske blir det kasernhöjden för mig också!
    ok :)
    nästa gång får vi vara ute tidigt så man får bo på freden! Men det är säkert helt ok det andra med!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad