• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 21:43:10 följande:
    Ja men kolla på pappret som det står "välkommen till samhällsvetenskap" på.Kursstart "lärarens yrke" sker ti 25 aug. Eller gör man det på distans?
    Jag förstod det som att kursstart för oss som läser kurs inom program är 24e,
    och kursstart för de som läser lös kurs är 25e
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-07-20 21:44:47 följande:
    Jag förstod det som att kursstart för oss som läser kurs inom program är 24e,och kursstart för de som läser lös kurs är 25e
    Jaaa... Så kan det ju vara. Jag fattade det som att det var en kurs inom programmet. Hmm.. Nu känner jag mig helt förvirrad.
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 21:47:23 följande:
    Jaaa... Så kan det ju vara. Jag fattade det som att det var en kurs inom programmet. Hmm.. Nu känner jag mig helt förvirrad.
    ska kika på pappret igen senare, så lita inte på att det jag sa stämmer, läste bara genom lite halvsnabbt.

I vilket fall så ska det bli kul att åka dit en sväng!
  • Boppi

Ja, det ska bli kul! Fast det är ju bra att veta om man ska boka boende eller ej. Ska kolla lite på kau:s hemsida om jag kan se nån info där. Återkommer om jag hittar nåt!

• Thegran

förresten, vilka är ni? ålder, barn, pluggat innan osv?

Jag heter iaf Therese. Bor med sambo, dotter (8mån) och hund i köping.
    Har läst 90 högskolepoäng innan, bl.a sociologi, olika kurser inom missbrukarvård och barn och ungdomslitteratur.
    Har haft uppehåll sen i julas med pluggandet, men ser fram emot att börja igen!

• Thegran
    Thegran skrev 2009-07-20 21:57:06 följande:
    förresten, vilka är ni? ålder, barn, pluggat innan osv?Jag heter iaf Therese. Bor med sambo, dotter (8mån) och hund i köping.Har läst 90 högskolepoäng innan, bl.a sociologi, olika kurser inom missbrukarvård och barn och ungdomslitteratur.Har haft uppehåll sen i julas med pluggandet, men ser fram emot att börja igen!
    är 24 år också, om ni är nyfikna ;)
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 21:50:52 följande:
    Ja, det ska bli kul! Fast det är ju bra att veta om man ska boka boende eller ej. Ska kolla lite på kau:s hemsida om jag kan se nån info där. Återkommer om jag hittar nåt!
    du har nog rätt, vi ska nog vara där 24 och 25e, kollade lite nogare och det serut så.
    jaja. då måste man hitta sovplats.
  • Boppi

Ha, ha, jag som trodde du hade rätt! Skulle vara skönt om det bara var en dag nu första gången man är där. Hittade inget på kau:s hemsida så man får väl helt enkelt ringa och fråga!

Ja, jag får väl också presentera mig!
    Heter M och är 30 år, bor i västergötland tillsammans med sambo. Har två pojkar, en som snart är 2 år och en som är 4,5 år.
    Har jobbat i affär i hela livet men hela tiden tänkt att jag ska läsa till förskolelärare men aldrig gjort slag i saken förrän nu! Har tagit tjänstledigt från mitt jobb men ska nog jobba varannan helg. Ser också fram emot att läsa men är lite nervös har ju inte studerat sen jag gick ur gymnasiet!

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-20 22:09:03 följande:
    Ha, ha, jag som trodde du hade rätt! Skulle vara skönt om det bara var en dag nu första gången man är där. Hittade inget på kau:s hemsida så man får väl helt enkelt ringa och fråga!Ja, jag får väl också presentera mig! Heter M och är 30 år, bor i västergötland tillsammans med sambo. Har två pojkar, en som snart är 2 år och en som är 4,5 år.Har jobbat i affär i hela livet men hela tiden tänkt att jag ska läsa till förskolelärare men aldrig gjort slag i saken förrän nu! Har tagit tjänstledigt från mitt jobb men ska nog jobba varannan helg. Ser också fram emot att läsa men är lite nervös har ju inte studerat sen jag gick ur gymnasiet!
    vad spännande att börja plugga igen!

Har kikat runt och hittat vandrarhem, strax över 300 kr natten för enkelrum.
    är ju överkomligt.
    Man ska nog ta och bli medlem i STF också, jag har tur som är född -85, och får ha ett ungdomsmedlemskap ;)
    Synd att man inte vet vilka som läser från samma lärcentra redan nu.
    Eller vill ni två dela boende med mig första gången ? :)

funderar lite smått på att ta med sambo och barn, men vet inte om dom skulle ha så kul i karlstad en dag ensamma :)
  • Boppi

Ungdomsmedlemskap... Nu spädde du på min 30-årskris ytterligare!!

Ja, jag vill också veta vilka som kommer läsa på samma lärcenter! Undrar hur man kan ta reda på det?

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad